Pada Murre lanţ local de magazine cu haine şi accesorii pentru bărbaţi înfiinţat în 2003, a lansat anul acesta sistemul de franciză şi vrea să se extindă în mai multe oraşe din ţară precum Timişoara, Braşov, Târgu-Mureş, Constanţa, Iaşi şi Suceava.
Brandul, operat prin intermediul companiei Terrapam, a ajuns la şapte magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Oradea şi Piteşti. Investiţia iniţială într-un magazin Pada Murre se situează între 15.000 şi 50.000 de euro. Francizatul trebuie să asigure un capital de lucru de minimum 25.000 de euro şi maximum 50.000 de euro. Compania-mamă nu percepe taxă de franciză sau redevenţă lunară. În schimb, francizatul trebuie să contribuie cu 2% din încasări la bugetul de marketing. Contractul de franciză se încheie pe o perioadă de cinci ani cu posibilitatea prelungirii cu încă cinci ani.
Ziarul Financiar va prezenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, precizând atât costurile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii. Ziarul Financiar a lansat împreună cu compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting în luna decembrie a anului trecut a doua ediţie a Catalogului francizelor din România.
Terrapam asigură designul pentru magazin, mobilier, prin urmare se ocupă de amenajarea magazinului. În plus, aprovizionează magazinul cu marfă şi oferă training personalului.
Magazinele Pada Murre au înregistrat în 2014 o cifră de afaceri de peste 638.000 de euro, iar pentru anul trecut conducerea lanţului estima vânzări de 770.000 de euro.
Printre produsele comercializate în cadrul lanţului de magazine se regăsesc costume, cămăşi, pantaloni, butoni, paltoane, genţi sau pantofi.
În ultimii ani, magazinele de haine au avut vânzări tot mai mari pe piaţa din România, datorită salariilor în creştere ale românilor, apetitului crescut pentru articole de modă, dar şi pentru că piaţa locală este încă una nedezvoltată comparativ cu ţările din Vest.