Companii

Brandul Nurofen, de neclintit în piaţa de OTC-uri. Ce medicamente fără reţetă îşi fac loc în coşul de produse al pacienţilor români? Nurofen, Aspenter şi Parasinus sunt cele mai cumpărate produse din categoria celor fără prescripţie medicală (OTC) din piaţa locală

Produsele OTC au avut o evoluţie ascendentă constantă, pe fondul unui ritm de viaţă agitat, dar şi al publicităţii la aceste produse.

Produsele OTC au avut o evoluţie ascendentă constantă, pe fondul unui ritm de viaţă agitat, dar şi al publicităţii la aceste produse.

Autor: Georgiana Mihalache

25.02.2025, 18:00 255

Un singur produs „made in Romania“ intră în top trei cele mai vândute - Aspenter, produs la Cluj de Terapia, utilizat de pacienţii cu boli cardiovasculare Zentiva şi Biofarm, producători cu fabrici locale, intră de asemenea în top 10. Piaţa totală de OTC-uri se apropie de 1 mld. euro vânzări anuale.

Nurofen este cel mai vândut brand de medicament fără reţetă (OTC) din piaţa locală, având o cotă de 9,7% din totalul vânzărilor de OTC-uri, potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor International. Datele arată că brandul britanicilor de la Reckitt Benckiser domină vânzările, cota de piaţă fiind cât a următoarelor trei branduri adunate din topul vânzărilor.

Piaţa totală de medicamente OTC a ajuns la 4,6 miliarde de lei în 2024 şi a crescut cu între 7 şi 10% în ultimii doi ani. În 2025, estimările Euromonitor sunt ca vânzările la aceste produse să spargă pragul de 5 mld. lei (1 mld. euro) în România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro