♦ Un singur produs „made in Romania“ intră în top trei cele mai vândute - Aspenter, produs la Cluj de Terapia, utilizat de pacienţii cu boli cardiovasculare ♦ Zentiva şi Biofarm, producători cu fabrici locale, intră de asemenea în top 10. ♦ Piaţa totală de OTC-uri se apropie de 1 mld. euro vânzări anuale.
Nurofen este cel mai vândut brand de medicament fără reţetă (OTC) din piaţa locală, având o cotă de 9,7% din totalul vânzărilor de OTC-uri, potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor International. Datele arată că brandul britanicilor de la Reckitt Benckiser domină vânzările, cota de piaţă fiind cât a următoarelor trei branduri adunate din topul vânzărilor.
Piaţa totală de medicamente OTC a ajuns la 4,6 miliarde de lei în 2024 şi a crescut cu între 7 şi 10% în ultimii doi ani. În 2025, estimările Euromonitor sunt ca vânzările la aceste produse să spargă pragul de 5 mld. lei (1 mld. euro) în România.