Companii

Brandul românesc de biscuiţi Croco s-a vândut de două-trei ori mai mult în 2024 decât brandurile TUC şi Toortizi ale Mondelez şi Alka

Damian Mereu

Damian Mereu

Autor: Florentina Niţu

10.03.2025, 00:07 35009

Brandul românesc de biscuiţi Croco a „bătut“ în vânzări brandurile TUC şi Toortizi ale companiilor Mondelez şi Alka, deţinute de investitori americani, respectiv israelieni. Croco, produs într-o fabrică din Oneşti (jud. Bacău), deţinută de antre­prenorul Damian Mereu, a avut o cotă de piaţă de 19,2% din vânzările de biscuiţi săraţi, care au fost la un pas de 1 miliard de lei în 2024, conform datelor companiei de cercetare şi analiză de piaţă Euromonitor International.

În 2024, în România s-au vândut 28.300 de tone de biscuiţi săraţi în retail, cu 1,4% mai mult decât în 2023. Valoarea vânzărilor a crescut cu peste 8%, de la 913,5 mil. lei la 988,5 mil. lei, iar în 2025 se estimează că va depăşi 1 mld. lei. În topul vânzărilor de biscuiţi săraţi din România după cota de piaţă pe brand conduce Croco cu 19,2%, urmat de TUC (8,5%) al Mondelez, Toortitzi (8,2%) şi Soocitzi (6,4%), produse de Alka Co, potrivit datelor Euromonitor. 

Toate cele trei companii au fabrici în România: Croco la Oneşti, Mondelez la Clinceni (după achiziţia Chipita, deşi TUC nu este produs local), iar Alka Co are fabrici la Bucureşti şi Ploieşti.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
ZF HR TRENDS