Companii

Brandul românesc Măgura a intrat pe piaţa croissantelor, un segment dominat de grecii de la Chipita cu brandul 7Days

Brandul românesc Măgura a intrat pe piaţa...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

15.03.2019, 13:50 1512

Kandia Dulce, cel mai mare producător de ciocolată de pe plan local, a lansat croissantul Măgura, şi intră astfel pe o categorie estimată de companie la peste 20.000 de tone pe an. Piaţa croissantelor ambalate este dominată de grupul grec Chipita, care are în portofoliu brandul cu acelaşi nume, dar şi 7Days.

„Cu o istorie de aproape 50 de ani pe piaţa românească, Măgura, prima prajiturică ambalată din România, lider de piaţă în categoria de mini prăjituri cu peste 47 milioane de bucăţi vândute, face acest pas în categoria de croissante cu încrederea pe care i-o da expertiza de crea blaturi şi creme din anii 1970. Măgura Croissant vine cu o gamă formată din 6  sortimente de 65g”, a spus Dragoş Militaru, CEO Kandia Dulce.

Intrarea Măgura pe această piaţă vine după ce şi alte branduri româneşti au lansat produse pe categoria de croissante. Exemple sunt Boromir dar şi Deparn din Galaţi. Piaţa locală a croissantelor este estimată de ZF la peste 250-300 de milioane de lei. Derpan şi Chipita exportă mare pare din producţia de pe plan local, conform ultimelor date.

Conform informaţiilor furnizate de companie, brandul Măgura este numărul 1 în categoria de mini prăjituri ambalate din punct de vedere al bucăţilor vândute, în  perioada ianuarie 2018 – decembrie 2018 (perioade cumulate), Total România Retail, având o cotă de piaţă în bucăţi vândute de 22,2%, conform calcului realizat pe baza datelor companiei de cercetare Nielsen.

Kandia Dulce este cel mai mare producător local de ciocolată, având în 2017 (ultimele date disponibile) o cifră de afaceri de 142 mil. lei (31 mil. euro).

Kandia Dulce, care operează două uni­tăţi de producţie în Capitală, este controlată de familia austriacă Meinl, care mai deţine şi Heidi Chocolat. Cele două companii acti­vează independent una de cealaltă şi au şi strategii diferite. Dacă Heidi Chocolat se concentrează pe exporturi în mare parte, Kandia Dulce are în portofoliu branduri româneşti cu o istorie de zeci de ani precum Rom, Kandia şi Măgura şi se concentrează pe piaţa locală. Măgura a avut o creştere 10% de anul trecut, Sugus de 11%, iar Kandia  de 5% anul trecut, conform datelor furnizate anterior de Kandia.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO