Companii

Bravo Group si-a bugetat venituri de 6 mil. euro

31.01.2006, 20:04 36

Distribuitorul de materiale pentru finisaje interioare estimeaza pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri de 20%, fata de 26% inregistrata in 2005.

"Anul trecut, cifra de afaceri a crescut cu 26% fata de anul precedent, datorita cresterii vanzarilor de obiecte sanitare si instalatii, precum si a materialelor pentru placari ceramice", a comentat pentru Ziarul Financiar Cristina Miclea, directorul de marketing al Bravo Group.

In anul 2005, cifra de afaceri realizata din vanzarea de obiecte sanitare si instalatii a fost de 3,5 milioane de euro, mai mare cu 17% fata de anul precedent.

Pe segmentrul de materiale pentru placari ceramice, compania a inregistrat o cifra de afaceri de

1,5 milioane de euro, cu 66% mai mare decat in anul 2004. Bravo Group a fost infiintat in 1993 si detine o retea de 7 show-room-uri Laguna localizate in Bucuresti si Brasov, o retea nationala de magazine "do it yourself" si magazine partener Bravo Group. Compania are circa 80 de angajati.

"Anul acesta vom investi 300.000 euro pentru a deschide trei noi show-room-uri, iar cele existente vor fi redecorate", au comentat reprezentantii companiei.

Portofoliul de produse al companiei cuprinde obiecte sanitare, faianta si gresie, instalatii sanitare si baterii, accesorii pentru baie, cabine de dus si hidrosaune, adezivi pentru placari ceramice sau mobilier pentru baie.

Principalii competitori pe piata distribuitorilor de obiecte sanitare si placi ceramice ai Bravo Group sunt SSAB, Villeroy&Boch, Romstal sau Delta Distribution.

Piata de profil a fost sufocata in ultimii doi ani de importurile de placi ceramice din Spania si Italia.

Treptat, importatorii de placi ceramice - faianta si gresie - au castigat teren in fata producatorilor de profil, reusind sa controleze peste jumatate din piata.

Importurile au devenit astfel motorul pietei de profil, care inregistreaza o rata de crestere de circa 10% pe an.

Daca acum doi ani, pe piata de placi ceramice activau trei producatori majori, acum austriecii de la Lasselsberger au in mana capacitatile de productie din Romania.

Austriecii au achizitionat mai intai Sanex Cluj, in cadrul unei tranzactii derulate in 2004, in valoare de 14 - 15 milioane de dolari pentru un pachet de 68% din actiunile Sanex.

Ulterior, noul proprietar al Sanex a preluat si Cesarom Bucuresti, respective portofoliul de placi ceramice al lui Mondial Lugoj, afacere controlata de catre germanii de la Villeroy & Boch.

Pe de alta parte, in zona productiei de obiecte sanitare, cel mai important producator este Mondial Lugoj, in conditiile in care Sanex si Cesarom s-au retras definitiv de pe aceasta piata. catalin.lupoaie@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO