Companii

Britanicii de la Kingfisher atacă piaţa de bricolaj cu un nou brand de produse şi magazine, GoodHome

Britanicii de la Kingfisher atacă piaţa de bricolaj cu...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

16.05.2019, 14:17 1100

Britanicii de la Kingfisher, care deţin în România reţeaua de magazine de bricolaj Brico Dépôt, au lansat la Londra un nou format de produse şi magazine, sub brandul GoodHome. Conceptul urmăreşte să reunească produse mai simple, mai accesibile ca preţ şi mai uşor de instalat, astfel încât clienţii să nu mai fie nevoiţi să apeleze la profesionişti atunci când au nevoie să le instaleze.

Primul astfel de magazin a fost deschis la Londra, în urmă cu două săptămâni, iar următorul planificat va fi în acelaşi oraş. Din planurile Kingfisher fac parte şi câteva magazine GoodHome în Franţa, urmând ca apoi britanicii să se extindă şi în alte ţări.

„În funcţie de ce rezultate va avea proiectul-pilot din Londra, vom decide mai departe şi vom stabili când vom ajunge şi în România cu acest concept”, spune Coreen Bain, trading director pentru România în cadrul grupului Kingfisher.

În Anglia, noile magazine se numesc GoodHome by B&Q, după numele brandului de bricolaj cu care Kingfisher este prezent pe piaţa britanică. Atunci când vor ajunge şi în România, magazinele vor purta numele GoodHome by Brico Dépôt.

„Pe termen lung, intenţionăm să avem două tipuri de magazine GoodHome: unele mai mici, de 500-600 de metri pătraţi, cu circa 6.000 de produse fizice şi cu posibilitatea de a comanda online din magazin până la 30.000 de produse; şi unele mai mari, de 10.000 de metri pătraţi, în care vom pune mai mult accent pe digitalizare şi consiliere pentru clienţi.”

În magazinele GoodHome vor fi vândute game noi de produse pentru baie, bucătărie, grădină, sisteme de iluminat şi de încălzire.

„Mizăm pe simplitate şi pe accesibilitate a preţurilor şi pe o expunere mai bună şi mai atractivă a mărfii în magazine. Ne bazăm pe interesul oamenilor atât pentru renovări, cât şi pe construcţii de la zero”, mai spune Coreen Bain.

Decizia lansării noului concept vine după ce britanicii au analizat pieţele pe care sunt prezenţi şi au ajuns la concluzia că oamenii au nevoie de mai multe produse pe care să le poată instala singuri.

„Oamenii au nevoi diferite. Am constatat că cea mai mare parte a proiectelor de renovare sunt abandonate chiar înainte de a începe deoarece oamenii consideră că nu au competenţele necesare sau bani suficienţi”, spune Véronique Laury, CEO al Kingfisher.

În România, britanicii sunt prezenţi cu o reţea de 34 de magazine sub numele Brico Dépôt, după ce au finalizat rebrandingul unităţilor Praktiker, preluate în 2017 de la omul de afaceri Omer Susli.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO