♦ Pentru unii retaileri însă nu există diferenţe semnificative ♦ Diferenţele de vânzări între Bucureşti şi alte localităţi sunt date de mai mulţi factori, însă contează foarte mult formatul de magazin.
Magazinele de comerţ modern din Bucureşti au avut anul trecut vânzări de 16,6-18 mld. lei, adică 22-24% din totalul încasărilor celor zece reţele străine la nivel naţional, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor comunicate de retaileri şi a celor din piaţă. Datele ilustrează astfel importanţa Capitalei pentru jucătorii din comerţul alimentar local, care au deschis în acest oraş 825 de magazine sub diferite formate moderne – hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate sau cash&carry -, dintr-un total de aproape 3.700 la nivel naţional. Astfel, ponderea Bucureştiului în totalul universului de magazine moderne e similară cu cea din totalul cifrei de afaceri, respectiv 23%.
„Un magazin în Bucureşti are de regulă vânzări mai mari decât unul din provincie dat fiind că şi salariul mediu este mai mare, iar rata şomajului este mai mică“, spun oficialii Metro Cash&Carry.