Companii

Bucureştenii cheltuie în comerţul modern alimentar circa 18 mld. lei anual, aproape un sfert din sumele lăsate la casele hipermarketurilor şi supermarketurilor din România. Vânzările magazinelor din Capitală pot ajunge să fie şi cu 40% mai mari decât cele din provincie

ANALIZĂ

Bucureştenii cheltuie în comerţul modern alimentar...

Autor: Cristina Roşca

07.11.2021, 09:01 494

♦ Pentru unii retaileri însă nu există diferenţe semnificative ♦ Diferenţele de vânzări între Bucureşti şi alte localităţi sunt date de mai mulţi factori, însă contează foarte mult formatul de magazin.

Magazinele de co­merţ modern din Bu­cureşti au avut anul trecut vânzări de 16,6-18  mld. lei, adică 22-24% din totalul încasărilor celor zece reţele stră­ine la nivel na­ţio­nal, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor comunicate de retaileri şi a celor din piaţă. Datele ilustrează astfel importanţa Capitalei pentru jucătorii din comerţul ali­mentar local, care au deschis în acest oraş 825 de magazine sub diferite for­ma­te moderne – hipermarketuri, super­mar­­keturi, magazine de dis­count, proxi­mitate sau cash&carry -, dintr-un total de aproape 3.700 la nivel naţio­nal. Astfel, ponderea Bucu­reş­tiului în totalul universului de ma­gazine moderne e similară cu cea din totalul cifrei de afaceri, respectiv 23%.

„Un magazin în Bucureşti are de re­gulă vânzări mai mari decât unul din provincie dat fiind că şi salariul me­diu este mai mare, iar rata şoma­jului este mai mică“, spun oficialii Metro Cash&Carry.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO