Companii

Bucureştenii mănâncă un sfert din alimentele vândute în România

Bucureştenii mănâncă un sfert din alimentele vândute...

Autor: Cristina Roşca

10.08.2015, 00:07 3651

Locuitorii Capitalei cheltuie anual în comerţul cu dominantă alimentară circa 3,7-3,9 miliarde de euro, respectiv 22-25% din totalul comerţului de profil, potrivit calculelor ZF.

Comerţul cu dominantă alimentară cuprinde magazinele mici, tradiţionale, dar şi supermarketurile, hipermarketurile şi magazinele cash&carry. Acestea din urmă nu vând însă doar produse alimentare, deşi această categorie este cea mai importantă ca pondere în cifra de afaceri.

Capitala a reprezentat dintotdeauna pentru comercianţi un magnet în contextul în care Bucureştiul este de departe cel mai populat oraş al ţării, cu o rată a şomajului mult sub media ţării şi cu un salariu mediu cu 40% mai mare decât media naţională.

Bucureştiul are de altfel un nivel de dezvoltare similar cu al Lisabonei sau Berlinului, potrivit datelor oferite anterior de BNR.

Astfel în Capitală există 6.500-7.000 de magazine alimentare (sub toate formatele) dintr-un total de 70.000-80.000 de unităţi la nivel naţional, respectiv sub 10%. De departe, cel mai extins retailer din Bucureşti este Mega Image, care deţine în Capitală circa 80% din totalul de 430 de magazine. Fiecare dintre ceilalţi jucători internaţionali are maximum 20-30 de unităţi.

„În Bucureşti nu avem o poziţie dominantă, avem o cotă de piaţă de 23-24%, iar Consiliul Concurenţei consi­deră ca eşti dominant când ai o cotă de peste 40%“, spunea în urmă cu circa o lună şi jumătate Xavier Piesvaux, fostul director general al Mega Image.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO