Acest lucru poate fi explicat prin faptul că un magazin în Bucureşti are - de regulă - vânzări mai mari decât unul din provincie dat fiind că şi salariul mediu este mai mare, iar rata şomajului este mai mică.
La nivelul pieţei locale se remarcă însă diferenţe semnificative, mai exact dacă în cazul Mega Image sau Cora, oraşul-capitală contribuie cu 75-80% la cifra de afaceri, există şi reţele precum Profi sau Penny Market unde ponderea nu sare de 15%. Aceste ponderi variază în funcţie de strategia fiecărei companii în parte.
Mai exact, pentru discounterii precum Penny Market şi pentru Profi, scopul expansiunii a fost acoperirea uniformă a ţării.
Podiumul comerţului modern de la nivel naţional, cu Kaufland, Carrefour (cu toate cele 4 companii) şi Lidl pe primele trei poziţii, nu este similar celui de la nivelul Bucureştiului. Aici, Mega Image este ocupantul primei poziţii cu un business estimat de ZF la circa 900 mil. euro. Pe poziţiile următoare Carrefour, Auchan şi Kaufland, cei doi din urmă la egalitate.