Companii

Bucureştiul găzduieşte doar 35 de hipermarketuri dintr-un total de 209, dar acestea atârnă greu în business, contribuind cu peste 27%

Bucureştiul găzduieşte doar 35 de hipermarketuri...

Autor: Cristina Roşca

03.03.2020, 19:20 344
  • Ponderea Capitalei în total variază de la o reţea la alta, ajungând la 75-80% în cazul Cora, potrivit estimărilor ZF

  • Ponderea mare este dată de faptul că reţeaua totală numără doar 11 magazine, iar unităţile din Capitală au vânzări net superioare celorlalte l La polul opus, magazinele Kaufland din Bucureşti aduc mai puţin de 20% la totalul businessului l Aici însă, există o reţea mult mai extinsă, cu un total de 127 magazine la nivel naţional din care circa 10% în Capitală.

Bucureştiul găzduieşte doar o şesime din hipermarketurile româneşti, însă cele 35 de magazine cântăresc greu în business, adunând vânzări de peste 7 mld. lei. Astfel, România are 209 magazine mari, active pe segmentul hipermarketuri, dintre care 35 sunt amplasate în Capitală, arată o analiză a ZF.

Din totalul numărului de magazine, doar 16,7% sunt în Bucureşti. Ponderea acestora în cifra de afaceri totală a segmentului e însă mult mai mare, de peste 27%, arată calculele ZF. Astfel, cele 35 de unităţi mari au vânzări anuale de 7,3-7,4 mld. lei, în contextul în care întreaga piaţă de profil adună încasări de 26,8 mld. lei. Cifra de afaceri este estimată de ZF pentru 2019 şi per total vânzări de hipermarketuri şi pe Bucureşti pe baza evoluţiilor anterioare şi a datelor existente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO