♦ Primul restaurant Burger King a fost inaugurat de AmRest în România în urmă cu doi ani şi jumătate ♦ Acum sunt operaţionale nouă unităţi ♦ Polonezii aveau franciza Burger King pe cinci pieţe, iar pe toate e suspendată dezvoltarea ♦ AmRest mai are şi franciza Starbucks în România, însă acordul dintre părţi expiră în 2023.
Grupul american Burger King, unul dintre cele mai cunoscute lanţuri de fast food din lume, a sistat dezvoltarea operaţiunilor pe piaţa din România, unde brandul era prezent în sistem de franciză. Aceeaşi decizie a fost luată şi pe alte pieţe din regiune, unde gigantul avea acelaşi francizat, grupul polonez AmRest.
„Pe 1 februarie 2022, Burger King Europe Gmbh a informat AmRest privind întreruperea, începând cu aceeaşi zi, a acordurilor de dezvoltare a brandului pe pieţele din Polonia, Cehia, Slovacia, Bulgaria şi România. AmRest va continua să opereze cele 93 de restaurante Buger King pe care le deţine în aceste ţări, respectând contractele de franciză semnate, care vor rămâne în vigoare. Astfel, veniturile, profitul operaţional (EBITDA) şi activele AmRest nu vor fi afectate în mod semnificativ de această decizie“, spun oficialii grupului polonez.