Companii

Burger King îşi face loc între KFC şi McDonald’s în Piaţa Romană, zona zero a restaurantelor fast-food

Burger King îşi face loc între KFC şi McDonald’s în Piaţa Romană, zona zero a restaurantelor fast-food
30.08.2010, 23:10 2870

"Planul nostru de dezvoltare este foarte flexibil, fiind strânslegat de evoluţia pieţei imobiliare extrem de afectată de crizafinanciară. Am profitat de oportunităţile apărute cu privire ladeschiderea unui spaţiu stradal şi am ales zona Romană datoritătraficului, accesibilităţii şi tradiţiei în ceea ce priveşterestaurantele de tip fast-food", a declarat Monica Eftimie,directorul de marketing al Atlantic Restaurant Systems, companiacare operează restaurantele Burger King în regim de franciză.

Reprezentanţii companiei nu au oferit detalii despre investiţiaîn noua unitate, dar au precizat că vor deschide restaurantul pânăla finalul acestui an "pe o suprafaţă de aproximativ 500 mp,aceasta incluzând dependinţe şi terasa".

Ţinând cont că bugetul pentru deschiderea unui restaurant BurgerKing se situează între 500.000 de euro şi un milion de euro, înfuncţie de poziţie, tipul restaurantului şi suprafaţă, suma pentruunitatea din Piaţa Romană se apropie de nivelul superior întrucâteste o zonă ultracentrală, cu poziţie stradală, iar restaurantulare cea mai mare suprafaţă din cele deschise de Burger King pânăacum.

La nivel local, Burger King a deschis, din aprilie 2008, când aintrat pe piaţă, până în prezent, opt unităţi, toate în malluri saugalerii comerciale ale unor hipermarketuri.

Aleg să stea "la masă" cu concurenţa

Alegerea spaţiului din Piaţa Romană, situat între giganţii KFCşi McDonald's, confirmă intenţia companiei de a-şi consolidapoziţia în Capitală, singurul restaurant deschis în provincie fiindcel din Constanţa, în galeria comercială Carrefour Tom, laînceputul acestui an.

În plus, patru din cele opt spaţii alese de Atlantic RestaurantSystem pentru restaurantele Burger King (în Băneasa Shopping City,Liberty Center, Plaza România şi Bucureşti Mall) sunt situate înimediata apropiere a celor doi competitori KFC şi McDonald's,jucători care reuşesc să atragă un număr mare de clienţi înunităţile deschise şi să creeze astfel un trafic constant.Restaurantele situate stradal au o serie de avantaje, chiar dacăinvestiţia şi costurile cu chiria şi personalul sunt mai mari.Carmen Lupuleţ, directorul de marketing al reţelei KFC, spunea cărestaurantele plasate stradal pot beneficia de un trafic mai mare,mai divers, au propria zonă de luat masa, care reprezintă mai binebrandul şi poziţionarea lui.

Cât vinde un fast-food din Romană

KFC încasează circa 190.000 de euro (800.000 de lei) lunar înunitatea de pe bulevardul Margheru, venituri aproape asemănătoarecu cele realizate în Plaza România, un centru comercial aflat întopul încasărilor per restaurant, potrivit informaţiilor companiei.Vânzările le depăşesc astfel pe cele obţinute într-un mall dinprovincie, cum ar fi cel din Timişoara, unde încasările ajung la142.000 de euro (600.000 de lei).

Suprafaţa fostului restaurant Everest, fără a lua în considerareterasa, de circa 443 de metri pătraţi, a fost eliberată în lunamartie a acestui an, după ce Everest Foods a intrat în insolvenţăla sfârşitul anului trecut, la presiunea principalului său creditorşi proprietarul spaţiului, Metropolitan Leasing.

"Pe lângă Atlantic Restaurant System, care va deschide unrestaurant Burger King, am încheiat contract de închiriere cucompania Nestlé pentru o cafenea Nescafe. Suprafaţa terasei este de300 mp, 70% din acesta fiind preluată de Burger King. Contractelede închiriere au fost încheiate pe o perioadă de zece ani", au spusreprezentanţii Metropolitan Leasing, care nu au precizat valoareacontractului de închiriere. Compania imobiliară MetropolitanLeasing Bucureşti (FRAB) este deţinută de Barberia InvestmentsLimited, înregistrată în Cipru (47,16%), şi de RomanelInternational Group (47,16%).

Chiria, 40 euro/mp?

Proprietarul spaţiului, care deţinea la finele anului trecutlichidităţi în valoare de 5,7 mil. lei şi un număr de 19 spaţiicomerciale în Capitală, majoritatea situate în poziţiiultracentrale pe bulevardul Magheru sau Calea Victoriei, a spusîncă din momentul în care a evacuat Everest că a început să cautechiriaşi pentru spaţiul din Piaţa Romană, însă abia după şase luniface publice numele viitorilor chiriaşi.

Acţionarul majoritar al businessului fast-food Everest la nivellocal este compania Everest Franchising, care este deţinută decompaniile cipriote Everhold (55,9%) şi Josemi Trading Limited(44%), potrivit datelor Registrului Comerţului.

"Spaţiul tocmai a fost închiriat, preţul chiriei fiind de circa40 euro/mp lunar", a declarat o sursă din piaţă, care s-a interesatanterior de preluarea spaţiului. Asta înseamnă că anual,Metropolitan Leasing va încasa, doar din spaţiul de interior, puţinpeste 200.000 de euro.

Burger King, care a fost adus în România de către oamenii deafaceri Eli Davidai şi Marius Nasta în aprilie 2008, odată cudeschiderea centrului comercial din nordul Capitalei, BăneasaShopping City, a avut încasări, cu şase unităţi deschise, de 3milioane de euro (12,7 mil. lei) în 2009.

Pentru anul acesta, conducerea Burger King, care a mai lansatdouă unităţi, una în Bucureşti Mall din Vitan şi una în Constanţa,a anunţat că va schimba strategia de extindere, mizând doar pespaţiile stradale pentru restaurante independente şi de tip drive,linie pe care au urmat-o şi competitorii McDonald's (peste 31 derestaurante drive-thru) şi KFC (un restaurant drive-thru).

Burger King

  • Proprietar: Atlantic Restaurant System
  • Cifra de afaceri 2009: 3 mil. euro
  • Pierderea în 2009: 1,1 mil. euro
  • Număr angajaţi 2009: 183
  • Număr restaurante în prezent: 8

McDonald's

  • Proprietar: McDonald's România
  • Cifră de afaceri 2009: 99,5 mil. euro
  • Profit brut 2009: 4,8 mil. euro
  • Număr angajaţi 2009: 3.715
  • Număr restaurante în prezent: 63

KFC

  • Proprietar: US Food Network
  • Cifra de afaceri 2009: 34,9 mil. euro
  • Profit brut 2009: 3,8 mil. euro
  • Număr angajaţi 2009: 1.107
  • Număr restaurante în prezent: 38

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO