Life is Hard, companie de tehnologie listată pe piaţa AeRO a bursei locale sub simbolul LIH, a accesat un proiect european de aproximativ 1 mil. euro, finanţat în cadrul „Programului Educaţie şi Ocupare“, gestionat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, ce are ca scop sprijinirea unui număr de 250 de studenţi, masteranzi şi doctoranzi din regiuni mai puţin dezvoltate ale României, cu vârsta de până la 35 de ani, oferindu-le acces la stagii de practică relevante şi oportunităţi de dezvoltare profesională pe o perioadă de doi ani. Obiectivul programului este de a facilita inserţia acestora pe piaţa muncii şi adaptarea facilă atât la dinamica acesteia, cât şi la evoluţia rapidă a tehnologiilor şi proceselor de lucru. Activităţile vor începe din ianuarie 2025 şi vor fi coordonate de o echipă de experţi dedicaţi, potrivit unui comunicat de presă transmis de companie. În următoarea etapă a proiectului, compania va lansa un portal online dedicat programului, unde studenţii vor putea obţine informaţii detaliate şi se vor putea înscrie. Proiectul „Work is cool - Studenţi pregătiţi pentru competiţie şi performanţă“ este cofinanţat în proporţie de 5% de companie şi face parte din iniţiativa Sales Academy, un program strategic al Life is Hard, care urmăreşte să creeze o nouă generaţie de profesionişti în vânzarea de tehnologie.
„Prin acest proiect, dorim să pregătim generaţia viitoare de vânzători de tehnologie, contribuind astfel la construirea unui ecosistem complet în jurul tehnologiei - de la producţie şi promovare, până la vânzare. (…) Pregătirea unor tineri în industria de tehnologie, pe competenţe de sales, are impact direct, pe termen mediu şi lung, în creşterea gradului de digitalizare“, a declarat Cătălin Chiş, CEO Life is Hard. „Participarea la programele de învăţare la locul de muncă este o componentă esenţială a procesului de învăţare al studenţilor. (..) Proiectul oferă studenţilor oportunitatea de a aplica cunoştinţele şi abilităţile dobândite în cadrul programului de studii într-un context real, contribuind astfel la dezvoltarea lor profesională şi personală. Următoarea direcţie a Sales Academy se va axa pe industria asigurărilor (…), a adăugat Cătălin Chiş.
Life is Hard are 20 ani de activitate, iar în 2020 a intrat în proces de dezvoltare accelerată prin achiziţii şi fuziuni care i-au crescut semnificativ rezultatele financiare şi poziţia pe piaţă. Astfel, Life is Hard a integrat fondul de comerţ al companiilor Active Power Solutions (APS) respectiv TreeComm, ambele distribuitori de telecomunicaţii B2B, a preluat 40% din acţionariatul Performia Finance (servicii financiare), respectiv 100% din Innobyte Solutions (e-Commerce) şi 10% din acţiunile Pointer Systems (companie antreprenorială de servicii de asistenţă de urgenţă pentru evenimente neprevăzute). În 2022, compania a fondat LIH Ventures, un braţ de inovare pentru insurance şi domenii conexe prin care îşi propune să susţină investiţii în startup-uri cu potenţial de scalare regională.
24Broker este cea mai avansată soluţie de brokeraj în asigurări, lansată de Life is Hard în urmă cu 20 de ani. Platforma, utilizată de aproape 100 de brokeri şi integrată cu toţi asiguratorii majori, susţine peste 11.000 de utilizatori şi oferă acces la mai mult de 130 de produse de asigurare.
Life is Hard a trecut pe pierdere de 1 milion de lei la nivel consolidat în ianuarie-septembrie 2024, de la un profit net de 5,1 milioane de lei în aceeaşi perioadă de anul trecut. EBITDA (câştigurile înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) a coborât de la 8,2 milioane de lei la 935.426 lei. Veniturile au ajuns la 33,2 milioane de lei, minus 7%, în vreme ce cheltuielile s-au majorat cu 15% la 34,2 milioane de lei în primele nouă luni de anul acesta, conform raportului trimestrial. Printre acţionarii grupului se află CEO-ul Cătălin Chiş (29%) şi Active Power Solutions (27,8%).