♦ Strategia de achiziţii a MedLife a urmărit cumpărarea unor pachete majoritare de acţiuni din spitalele şi clinicile vizate, iar restul să rămână la fondatori ♦ Mihai Marcu, CEO şi preşedintele MedLife, explică nevoia de antreprenori locali în management, care să cunoască businessul şi piaţa.
Grupul MedLife, cel mai mare jucător medical privat după cifra de afaceri, a urmat o direcţie de achiziţii puternică în ultimii ani, bazată pe cumpărarea unor businessuri locale, create de antreprenori, de obicei medici. Mihai Marcu, CEO şi preşedintele MedLife, spune că strategia de a păstra în business fondatorii unei clinici sau ai unui spital a făcut deseori diferenţa în negocieri, astfel că în prezent are o „comunitate“ de peste 60 de antreprenori, majoritatea medici. Aceştia ştiu cel mai bine piaţa şi nevoile pacienţilor din fiecare zonă, crede oficialul de la MedLife.
„Ne plac oamenii care sunt asociativi şi care vor să rămână cu ceva în business. Asta este cheia MedLife: vrem parteneri care vor să rămână în business. Am câştigat foarte multe tranzacţii în faţa unor private equity veritabile pentru că noi am căutat mereu să păstrăm fondatorii. Nouă ne trebuie know-how-ul local, vrem oameni care cunosc piaţa, care ştiu ce nevoi au clujenii, timişorenii, ştiu care este modul în care un pacient se comportă şi unde se duce, ce tipuri de servicii lipsesc în oraşul respectiv“, a spus Mihai Marcu, CEO şi preşedinte al MedLife.