Companii

Business Magazin. Cine este Anca Damour, cea care încearcă să-şi facă loc cu Eli Parks, un nou dezvoltator, pe piaţa logistică dominată de companii străine

Autor: Ioana Mihai-Andrei

22.06.2025, 18:00 3278

Dezvoltatorul de spaţii logistice şi industriale Eli Parks a ajuns în numai TREI ani de activitate să se du-eleze cu giganţi internaţionali. Acum, compania antreprenorială se pregăteşte pentru următorul salt: o reţea logistică interconectată la nivel naţional. Anca Damour, CEO & partner al DCraig Real Estate şi ex-ecutive board member al Eli Parks, povesteşte care sunt perspectivele de creştere ale companiei şi ale industriei, care sunt elementele cheie pe care este construită strategia de dezvoltare a firmei dar şi care sunt elementele care o diferenţiază de competitori.

Într-un peisaj logistic dominat de nume internaţionale şi standarde globale, Eli Parks a ales să joace car-tea locală. Şi nu oricum, ci mizând pe o înţelegerea modului în care funcţionează economia românească — cu infrastructura în plină evoluţie, cu clustere industriale emergente, dar şi cu provocările inerente pieţelor aflate în transformare accelerată.

Fondată în decembrie 2021, compania a pornit de la o premisă simplă: companiile din România aveau nevoie de soluţii logistice moderne, adaptate specificului local, nu de copy-paste-uri occidentale, con-form Ancăi Damour. „Am înţeles de la început că nu poţi trata toate industriile la fel. Un retailer de fash-ion nu are aceleaşi nevoi ca un e-commerce de produse proaspete. Iar logistica trebuie să reflecte aces-te diferenţe”, spune echipa Eli Parks. Era o perioadă când piaţa logistică creştea, dar odată cu această creştere nevoile companiilor deveneau mai complexe. „Nu mai puteai trata toate industriile egal – de ex-emplu, nevoile unui e-commerce de produse nealimentare erau deja semnificativ diferite de ce înseamnă nevoile unui e-commerce cu produse proaspete. Unele companii dezvoltau modele hibride – producţie, dar şi vânzare de tip tradiţional, simultan cu online. Altele formau clustere economice sau in-dustriale, pentru a creşte eficienţa pe orizontală sau verticală”, declară Anca Damour.

De la început, compania şi-a propus să fie mai mult decât un dezvoltator imobiliar, vizând poziţia de ac-celerator de business pentru clienţii săi. Unele proiecte aveau nevoie de capital, altele de viziune sau infrastructură tehnologică. Toate, însă, aveau în comun nevoia de flexibilitate şi scalabilitate. „Înţelegând complexităţile logisticii moderne, o strategie potrivită nu însemna să te referi doar la competitorii din sectorul tău, ci în primul rând să înţelegi în profunzime cum funcţionează businessurile care au nevoie de logistică din România. Şi toţi cei care fac business în România ştiu că – luând în calcul particularităţile noastre, de la infrastructură la economie, de la dinamica socială la capital uman – nu poţi să copiezi reţete din vest şi să le aplici aici”, explică Anca Damour.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels