Companii

Business Magazin. Cum încearcă trei antreprenori să le facă viaţa mai uşoară altor businessuri printr-o paltformă de contabilitate

Business Magazin. Cum încearcă trei antreprenori să le...
11.09.2022, 14:31 597

În condiţiile în care regimul fiscal din România se schimbă frecvent, iar reglementările în vigoare astăzi se pot modifica extrem de repede, doi antreprenori au decis să dezvolte un produs care să le facă viaţa mai uşoară altor businessuri. Ce soluţii aduc ei într-un mediu fiscal dominat de instabilitate?

Platforma FGO a fost lansată de Andrei Gogan şi Valeriu Filip în iulie 2017, în cadrul unui parteneriat cu SAGA Software, dezvoltatorii unui program de contabilitate din România, după un proces întins pe aproape doi ani, din care un an a durat realizarea procesului de integrare cu softul partenerilor de business. FGO a pornit iniţial strict ca o soluţie de facturare. Antreprenorii spun că au 5-6 competitori principali; de-a lungul anilor, însă, FGO s-a dezvoltat, devenind un sistem ERP (enterprise resource planning – n.red.) şi CRM (customer relationship manager – n.red.) destinat IMM-urilor.

Până la finele anului 2021, pe platformă erau înscrise deja aproape 70.000 de firme, cu un ritm anual de 10.000-15.000 de firme, „care pare să se menţină stabil fără nicio altă promovare decât canalele clasice de comunicare prin social media”, după cum spun cei doi. În prezent, pe FGO sunt înregistrate peste 74.000 firme. Platforma funcţionează sub umbrela i-Tom Solutions, o companie românească de software cu circa 25 de angajaţi, fondată în urmă cu peste 15 ani. Anul trecut, i-Tom Solutions a înregistrat la nivelul pieţei locale o cifră de afaceri de peste 4,1 milioane de lei şi un profit de 1,1 milioane.

De-a lungul timpului, FGO a dezvoltat mai multe produse proprii şi, pentru ca fiecare dintre acestea să ajungă la maturitatea necesară, a fost nevoie de doi, poate chiar trei ani şi de câte o investiţie de minimum 200.000-300.000 de euro, potrivit reprezentanţilor companiei. „Dacă ne referim la soluţia FGO, întreaga suită de aplicaţii care o alcătuiesc – access web plus mobil, integrări cu terţe platforme şi toată partea de administrare din backoffice – a fost lansată pe parcursul unui an calendaristic şi a presupus o investiţie de aproape doi ani de eforturi susţinute, atât de către noi, cât şi de partenerii de la SAGA Software. Am lucrat cu scopul de a oferi mijloace automatizate de preluare a datelor de la antreprenori, pentru a uşura munca lor şi a contabililor”, spune Andrei Gogan, cofondator. Dintre clienţii FGO, peste 60.000 îşi vând produsele şi în regim B2B. De asemenea, prin FGO au fost facturate până acum peste 700.000 de persoane juridice, 95% dintre acestea având sediul în România.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO