Companii

Business Magazin. Cine este Ştefan Popa, cel care stă în spatele reţelei de clinici de frumuseţe aBeauty: Pentru că am avut înainte o reţea de magazine GSM ştiam să fac business, ştiam să fac branding, ştiam să fac management la distanţă

Marius Creţu, business development manager la Vexio: „Trebuie să ştii să îţi evaluezi afacerea şi, dacă vrei să o vinzi, să te poziţionezi corect, să nu cazi pe spate la o primă sumă dată.”

Autor: Andra Stroe

10.07.2022, 19:36 331

Ştefan Popa e pasionat de motoare şi IT, dar conduce o companie axată pe una dintre cele mai căutate industrii: frumuseţea. Şi, cu toate că reţeaua de clinici de estetică şi remodelare corporală pe care a fondat-o a pornit şi încă funcţionează ca o afacere de familie, în care sunt implicate deopotrivă soţia şi fiica sa, încă de la început a gândit conceptul businessului astfel încât să fie uşor de replicat în sistem de franciză. Cât costă o astfel de afacere la cheie?

Acum 10-11 ani soţia şi partenera mea apela la proceduri de genul acesta în Galaţi şi, în timp ce ea le făcea şi eu dădeam banii, nu vedeam rezultate. Şi îmi explica şi cât de prost s-a simţit din punctul de vedere al serviciilor. Mi-am dat seama că e loc, că se poate construi ceva de calitate”, povesteşte mai în glumă, mai în serios Ştefan Popa, fondator şi CEO, aBeauty. La acea vreme avea deja o reţea de 7-8 magazine GSM, „ştiam să fac business, ştiam să fac branding, ştiam să fac management la distanţă”, aşa că şi-a propus să preia ce e core business acolo şi să înceapă să dezvolte în noul business.

A lansat prima clinică în 2012, în Galaţi, iar investiţia iniţială s-a ridicat la circa 220.000 de euro, bani proveniţi din fonduri proprii şi prin accesul la un proiect european. „La momentul respectiv ne-am spus că, dacă cumva nu merge, să nu ne gândim că nu a mers din cauză că nu am alocat suficiente fonduri. Aşa că am făcut risipă efectiv, nu am făcut rabat de la nimic. Am zis că mai bine să mergem cu toate pânzele sus. (…) Am zis că testăm. Din fericire din a treia lună am simţit că afacerea e foarte bună. De atunci reinvestim toţi banii.”

Povesteşte că încă de la început s-a implicat pas cu pas. „Am cartografiat drumul clientului. De când coboară din maşină, cum deschide, care e mirosul, cum se dezbracă, absolut tot, orice loc de interacţiune al clientului cu brandul. L-am şlefuit astfel încât să ştim că putem face un proces replicabil. Din start m-am gândit că vom face franciză. De atunci avem sistem de training, avem propriul soft prin care monitorizăm şi planificăm tot ce înseamnă.” În nouă ani a deschis nouă clinici, iar anul acesta şi-au propus să se extindă cu încă una. În regim propriu, după Galaţi a acoperit Capitala (două clinici), Braşovul, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi şi Oradea, iar în sistem de franciză Timişoara, deschisă în 2017.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO