Companii

Business-ul supravieţuieşte în pandemie: Nestlé Global raportează o creştere organică de 3,6% în 2020. În România afacerile au crescut cu 3,5%

Business-ul supravieţuieşte în pandemie: Nestlé...

Autor: Mediafax

18.02.2021, 15:28 76

Nestlé Global a anunţat joi o creştere organică de 3,6%, cu o creştere internă reală (RIG) de 3,2% şi pricing de 0,4%. În România afacerile companiei cu crescut cu 3,5%, precizează un comunicat.

Schimbul valutar a redus vânzările cu 7,9% din cauza aprecierii continue a francului elveţian faţă de majoritatea monedelor. Reducerea investiţiilor a avut un impact negativ de 4,6% asupra vânzărilor. Prin urmare, vânzările totale raportate au scăzut cu 8,9%, până la 84,3 miliarde CHF (în comparaţie cu 92,6 miliarde CHF în 2019).

Perspectiva pentru 2021 este de creştere continuă a vânzărilor organice către o rată medie de o singură cifră.

Mark Schneider, CEO Nestlé, a declarat: „2020 a fost un an greu pentru mulţi. Experienţa noastră în materie de nutriţie, abilităţile digitale, structura descentralizată şi inovaţia ne-au permis să ne adaptăm rapid la comportamentele şi tendinţele în schimbare ale consumatorilor. Am înregistrat progrese semnificative în transformarea portofoliului nostru, am continuat să dezvoltăm Nestlé Health Science într-o entitate puternică în domeniul ştiinţei nutriţionale şi ne-am extins prezenţa în comerţul de tip B2C. În acelaşi timp, ne-am concentrat pe sustenabilitate şi ne-am propus să atingem un nivel zero al emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2050. Ne aşteptăm ca această cale să sprijine dezvoltarea şi să fie neutră în ceea ce priveşte câştigurile, generând valoare pentru societate şi acţionarii noştri”.

Zona EMENA a înregistrat cea mai bună creştere organică din ultimii cinci ani. Fiecare regiune a cunoscut o creştere pozitivă pe scară largă, cu un impuls puternic în Rusia, Germania, Regatul Unit şi Israel. Zona a avut câştiguri ale cotei de piaţă, generate de hrana pentru animale de companie, de cafeaua porţionată şi solubilă, precum şi de produsele alimentare vegetariene şi cele pe bază de plante precum Garden Gourmet. Creşterea organică a atins 2,9%, cu o creştere internă reală (RIG) de 3,3% şi un pricing de -0,4.

În România, rezultatele financiare pentru anul 2020 au fost în linie cu cele obţinute la nivel global şi de zonă, cu o creştere organică de 3,5% susţinută de complexitatea portofoliului pe piaţa locală. Aceasta a permis compensarea evoluţiei negative a categoriilor care lucrează în sectorul out-of-home, dar şi a investiţiilor făcute în 2020 în susţinerea comunităţii locale - donaţii în bani, echipamente şi produse alimentare, măsuri de sprijinire a partenerilor din HORECA.

„Anul 2020 a fost un an neobişnuit pentru noi toţi, cu provocări de neimaginat acasă şi la locul de muncă. Principalele noastre priorităţi au fost sănătatea şi siguranţa angajaţilor noştri, asigurând totodată îndeplinirea misiunii companiei de a livra alimente de înaltă calitate consumatorilor noştri, precum şi de a sprijini comunităţile - sistemul de sănătate, angajaţii din prima linie, familiile care au nevoie de ajutor. În ceea ce priveşte business-ul, provocările au venit din toate domeniile - asigurarea funcţionării optime în zona de logistică şi distribuţie în contextul închiderii frontierelor, asigurarea echipamentului de protecţie necesar pentru angajaţii de pe teren, trecerea la munca de acasă sau smart working în sediile de birouri. Am reuşit să rămânem agili în faţa provocărilor şi să continuăm business-ul aproape complet conform planului, cu lansări de noi produse şi investiţii în societate din perspectiva CSR. Printr-o solidaritate admirabilă a tuturor colegilor, a partenerilor strategici din retail si a furnizorilor noştri ne-am adaptat strategia foarte repede şi am făcut tot posibilul pentru a continua să construim practici de business sustenabile şi parteneriate durabile. Rezilienţa business-ului Nestlé este dată de portofoliul nostru variat care a permis compensarea scăderii înregistrate de divizia out-of-home, permiţându-ne o creştere organică de 3,5%, în acelaşi registru cu rezultatele globale şi EMENA. În 2021 vom continua să investim prin lansări de produse şi surprize la aniversarea de 25 de ani în România”, declară Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé România.

Gătitul în familie ca urmare a restricţiilor impuse şi produsele inovatoare lansate pe piaţa locală (bazele de mâncăruri Maggi Marketplace - cuburi bio şi baze pentru mâncăruri în format lichid) au dus la o evoluţie pozitivă în cazul produselor alimentare, precum şi cea mai mare creştere în România pentru această categorie de la intrarea pe piaţă. Principalele categorii care au înregistrat o evoluţie bună au fost: mâncarea pentru animale de companie (Purina Petcare), categoria de cafea, în special cafea porţionată pentru consum acasă (Nespresso, NDG, Starbucks), precum şi categoria Nestle Health Science.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO