Companii

Businessul celui mai mare constructor spaniol din România, FCC Construction, s-a majorat cu 30% pe baza contractelor de infrastructură

Businessul celui mai mare constructor spaniol din România, FCC Construction, s-a majorat cu 30% pe baza contractelor de infrastructură
11.07.2010, 23:20 971

Grupul FCC Construction, cel mai mare constructor spaniol, aînregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 120 mil. euro pepiaţa locală, în creştere cu 30% faţă de anul precedent datorităcontractelor de infrastructură pe care le-a avut în derulare, înprincipal pe segmentul de reabilitări de drumuri naţionale.
Majoritatea contractelor pe care le au spaniolii pe piaţa localăsunt cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale dinRomânia (CNADNR).
"Anul trecut am finalizat reabilitarea a trei drumuri naţionale cuo lungime de peste 100 km în judeţul Cluj (două între Cluj şi Dej)şi în judeţul Timişoara (între Timişoara şi Lugoj). Anul acesta vomprelua un contract care a fost reziliat de CNADNR pentrureabilitarea a 50 km de drum între Filiaşi şi Rovinari", a declaratSebastien Picaut, directorul general al FCC ConstructionRomânia.

Şi-au bugetat încasări mai mici
Pentru anul acesta spaniolii estimează o diminuare a afacerilor,având în vedere că o mare parte din proiectele pe care le-aucâştigat în ultimii ani au fost finalizate, iar anul acestasingurul proiect major care se află în curs de licitaţie esteautostrada Deva - Orăştie (32,8 km), al cărui câştigător nu a fostîncă anunţat. FCC Construction participă la această licitaţie cufirma austriacă Alpine, care a fost achiziţionată de spanioli în2006.
"Pentru anul acesta ne aşteptăm la o diminuare a cifrei de afaceri,având în vedere că am finalizat patru proiecte de reabilitare aunor drumuri naţionale în ultimii doi ani şi nu au mai fostlicitate alte mari contracte, în afară de autostrada Deva-Orăştie.Businessul nostru depinde de procesul viitor de licitare al CNADNRpentru contractele de pe coridorul IV de transportNădlac-Constanţa", afirmă managerul FCC Construction.
Compania este implicată în diverse consorţii în construcţiaautostrăzii Arad-Timişoara (32 km) şi centurile la nivel deautostradă din Arad (12 km) şi Constanţa (22 km). Recent, RaduBerceanu, ministrul Transporturilor, a declarat că ia în calculrezilierea contractelor pentru autostrada Arad-Timişoara şi centuraArad dacă ritmul lucrărilor nu se va intensifica. Până în prezent,autostrada Arad-Timişoara a fost finalizată în proporţie de 29%(contract semnat în decembrie 2008), iar la centura Arad stadiulfizic este de 8% (contract semnat în martie 2009).
Reprezentanţii FCC Construction nu au comentat declaraţiile făcutede minister, afirmând doar că obiectivele pentru cele trei proiectede autostrăzi şi centuri sunt ca în 2011 lucrările să fiefinalizate.
Spaniolii susţin că sunt interesaţi de un parteneriat pe termenlung cu autorităţile locale şi că vor să devină unul dintre cei maimari constructori de pe piaţa locală. "Avem peste 600 de angajaţicu contract permanent în mod direct pe piaţa locală, la care seadaugă circa 50 de expatriaţi. În plus, compania a investit peste11 milioane de euro în construirea a trei staţii de asfalt,achiziţionarea a şase utilaje de nivelare a asfaltului, camioane,două staţii de betoane şi alte echipamente, pentru a susţineactivitatea de pe piaţa românească", afirmă Picaut.
Pasajul Basarab, gata în acest an
FCC Construction împreună cu compania italiană Astaldi construiescşi pasajul Basarab din Capitală, care urmează să fie finalizat lasfârşitul acestui an, potrivit informaţiilor oferite de spanioli.Contractul pentru realizarea proiectului a fost semnat în 2006 şiar fi trebuit să fie gata în martie 2009. Pasajul cu o lungime de 2km va fi realizat după investiţii totale de 110 mil. euro fără TVA,după ce au fost majorate cu 10% în 2009.

MonitorulPartidelor CCR, şah la Guvern
AFACERI DE LA ZERO