• Leu / EUR5.0847
  • Leu / GBP5.7545
  • Leu / USD4.3768
Companii

BYD accelerează în România şi vrea să ajungă la o reţea de 30 de dealeri auto până la finalul anului. „BYD a trezit piaţa locală“

Andrei Duică, deputy country manager, BYD România şi Bulgaria şi Viorel Eremia, sales manager, BYD România şi Bulgaria

Andrei Duică, deputy country manager, BYD România şi Bulgaria şi Viorel Eremia, sales manager, BYD România şi Bulgaria

Autor: Bogdan Alecu

09.10.2025, 10:00 3842

 BYD a venit la Salonul Auto Bucureşti cu două hibride plug-in, care au ca misiune impulsionarea vânzărilor dedicate B2B - Seal 5 DM-i şi Seal 6 DM-I, şi cu o reţea de dealeri care ajunge la 19 puncte în prezent, ţintind 30 până la final de 2025 

Piaţa auto din România a primit în 2025 intrarea constructorului chinez BYD, care în doar câteva luni de prezenţă a reuşit să vândă peste 700 de vehicule şi să se poziţioneze pe locul 5 în segmentul maşinilor electrice şi plug-in hybrid.

„BYD a trezit piaţa. După ce am făcut primele lansări şi evenimente, mi se pare că toţi s-au trezit“, declară Andrei Duică, deputy country manager pentru România şi Bulgaria în cadrul BYD Europe. Duică a fost recrutat pentru a gestiona expansiu­nea BYD în România în primăvara acestui an. El a lucrat mai bine de zece ani în cadrul Trust Motors, importa­torul Citroën, Peugeot şi Opel pe plan local.

Constructorul chinez merge pe o abordare diferită faţă de competitorii tradiţionali, mizând pe echipare completă inclusă în preţul de bază. „Europenii au început să taie, să ofere mai multe opţionale, să ofere maşini mai slab echipate. Se scot echipa­mente considerate neesenţiale şi sunt puse în opţiune. Preţul de bază pare mai atractiv, dar în realitate când clientul vine şi constată ce lipseşte, costul final creşte“, explică Viorel Eremia, sales manager, BYD pentru România şi Bulgaria.

Reprezentanţii companiei spun că marca este bine primită de clienţii din România, deşi ţinta de vânzări avansată iniţial nu mai stă în picioare din cauza schimbării programului Rabla de susţinere a achiziţiei de maşini electrice.

„BYD este incredibil de bine primit în România. Acolo unde există ceva dubii, în momentul în care clientul s-a suit în maşină, a luat contact cu dealerul, s-a înlăturat orice suspiciune asupra brandului“, spune Duică.

Un exemplu concret vine chiar de la dealerii companiei: „Acum vreo două săptămâni m-a sunat brand managerul de la un dealer care mi-a spus: Am avut 108 test drive-uri şi dacă nu închideam, mai venea lumea în showroom".

Reţeaua de distribuţie s-a extins rapid până la 19 puncte de vânzare operate de nouă parteneri, inclusiv Ţiriac Auto şi DAB. „Este foarte uşor să convingi dealerii. Toate aplicaţiile pe care le-am avut au fost din partea lor. Noi a trebuit doar să stăm la primire şi să filtrăm. Există interes foarte mare pentru brand din partea dealerilor", subliniază Duică.

El spune că în septembrie marca a ajuns la puţin peste 700 de maşini vândute şi s-a situate pe locul 5 şi peste nume consacrate din industrie.

Lansarea modelelor Seal 5 DM-i şi Seal 6 DM-i marchează orientarea către segmentul corporate. „Două modele pe care le aducem în ideea de a ataca segmentul B2B, flote. Odată ajută o flotă să-şi reducă amprenta de CO2, consumul aduce o eficienţă foarte mare", explică Duică. Compania a dezvoltat parteneriate strategice cu Ayvens pentru leasing operaţional şi cu UniCredit pentru finanţare.

Preţurile  reprezintă un atu major. „Dolphin Surf în primul nivel de echipare cu stimulentul Rabla ajunge la 15.700 de euro. La preţuri oarecum echivalente sau puţin mai mici cu modelele europene, noi avem totul inclus", subliniază Eremia.

Compania îşi propune ca până la final de 2025 să ajungă la 30 de puncte de vânzare, faţă de 19 în prezent, şI la 50 de centre în 2026. În dinamica vânzărilor un rol important îl va juca şi faptul că BYD va începe producţia la uzina din Szeged, Ungaria, probabil până la finalul acestui an.

 

Andrei Duică, deputy country manager, BYD România şi Bulgaria:

 „BYD a trezit piaţa auto din România. Parcă după lansările noastre toţi competitorii s-au mobilizat. Am adus un standard nou“

 „Avem peste 700 maşini vândute. Targetul pentru 2025 rămâne 2.500 de unităţi, deşi Rabla ne-a forţat să adaptăm strategia“

 „Un dealer a avut 108 test drive-uri într-o săptămână. Este meritul BYD pur şi simplu“

 „Aplicaţiile vin din partea dealerilor. Există interes enorm pentru brand. Ajungem la 30 showroomuri până în 2025“

 „La sfârşitul anului începe producţia în Ungaria. Denza vine separat ca marcă premium. Adăugăm Shark şi utilitare electrice“.

 

Viorel Eremia, sales manager, BYD România şi Bulgaria:

 „În septembrie am intrat în top 5. Obiectivul e top 3 în România. Nu mâine, dar ăsta e drumul pe care mergem“

 „Dolphin Surf cu Rabla costă 15.700 de euro cu tot inclus. Europenii dezechipează, noi oferim totul de la început“

 „Interesul clienţilor nu l-am mai văzut de la lansarea Logan. Un vânzător a luat cinci avansuri într-o zi“

► „BYD îşi produce singur componentele. Garanţia de 6 ani vehicul şi 8 ani baterie depăşeşte standardele europene“

► „Concurăm cu Volkswagen, Skoda, Renault. Avem tehnologia necesară să-i învingem în luptă dreaptă pe electric“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează Gala Ziarul Financiar, 17 noiembrie 2025
Principalele valute BNR - vineri, 13:37
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 5.0847
Diferență: 0,0157
Ieri: 5.0839
Azi: 4.3768
Diferență: -0,0343
Ieri: 4.3783
Azi: 5.7545
Diferență: -0,0695
Ieri: 5.7585
Azi: 5.5259
Diferență: 0,4125
Ieri: 5.5032