Companii

Calea Victoriei mai pierde doi chiriaşi: magazinele Alb şi Negru şi Mariella Burani, închise

Calea Victoriei mai pierde doi chiriaşi: magazinele Alb şi Negru şi Mariella Burani, închise

Autor: Cristina Stoian

09.09.2010, 23:47 287

Două branduri de fashion, res­pec­tiv Mariella Burani şi Alb şiNegru, au renunţat la spaţiile comerciale de pe Calea Victoriei,cunoscută ca fiind singura arteră comercială "de lux" com­parabilăcu marile bulevarde ale capi­talelor europene.
Dacă buticul Mariella Burani, brandul adus la nivel local de AlsaBoutiques, com­panie care deţine franciza şi pentru Max Mara,Erme­negildo Zegna sau Pal Zileri a fost închis luna trecută dincauza problemelor financiare ale companiei la nivel mon­dial, Albşi Negru a renunţat la spaţiul de lângă hotelul Radisson Blu, încare a acti­vat în ultimii ani.
"Am renunţat la brandul de lux după ce grupul Mariella Burani aavut probleme financiare la nivel global şi a intrat în insolvenţă.Vom păstra buticul Marella, deschis în acelaşi timp lângă MariellaBurani, întrucât acest brand face parte dintr-un grup solid, MaxMara", a declarat Daniel Rosner, manager al Alsa Boutiques.

Nemulţumiţi de chirii
În 2008 Alsa Boutiques şi-a îmbogăţit por­to­foliul cu cele douăbranduri de îm­brăcăminte pentru femei, Mariella Burani şi Marella,ambele fiind reprezentate de magazine deschise în apropiereamagazi­nu­lui Victoria de pe Calea Victoriei.
Chiar dacă Rosner afirmă că motivele închiderii nu au fostdeterminate de piaţa ro­mânească, multe branduri renunţă laspaţiile de pe Calea Victoriei din cauza chiriilor con­siderate încontinuare ridicate, în ciuda faptului că nivelul chiriei a scăzutcu circa 60% faţă de 2008, potrivit companiei de con­sul­tanţăimobiliară MORE Real Estate Services.
Alb şi Negru, reţeaua de retail con­trolată de creatoarea de mo­dăAgnes Toma şi de Gabriel Moraru, este un ultim exem­plu. Potrivitunor surse din interiorul companiei, firma a re­nunţat la spaţiu"din pricina in­fle­xibilităţii proprietarilor în ceea ce priveştechiria, mai ales că vânzările au scăzut în pe­rioa­da crizeifinanciare". Acţio­narii magazinului Alb şi Negru nu au putut ficontac­taţi pentru comentarii până la închiderea ediţiei.
"Se observă o îmbunătăţire semnifica­tivă, care a determinatbranduri de lux ca Gucci sau Emporio Armani să aleagă două spaţiicomerciale pe care le vor deschide la sfârşitul anului", spuneRosner.
Calea Victoriei este împărţită în trei zone, două dintre acesteafoarte bune din punct de vedere comercial, iar a treia, aproa­pe dePiaţa Victoriei, secundară, potrivit MORE Real Estate Services."Mulţi re­taileri au deschis magazine în 2007 şi 2008 nu­mai pentrupublicitate. Decât să plătească 10.000 - 20.000 de euro pe lun­ăpentru publi­citate TV sau prin alte canale media, au prefe­rat sădeschidă un magazin pe care să îl observe sute de şoferi, înfiecare zi. După ce au pierdut sume de bani considerabile, aurealizat că un magazin care nu îţi acoperă cheltuielile se vaînchide", este de părere Ilias Papageor­giadis, CEO al MORE RealEstate Services.

Peste 100 euro/mp în anii de boom
Un alt motiv pentru care jucătorii de fashion se retrag este dat defaptul că zona nu deserveşte cu adevărat nevoile în materie decumpărături majore, iar accesul la parcare este dificil.
"Majoritatea persoanelor cu posibilităţi financiare crescute nu îşifac cumpărăturile în această zonă. Însuşi traficul este slab şi nupoate susţine magazine cu cheltuieli mari. Proprietarii au devenitmai flexibili com­para­tiv cu trecutul, însă există încă mulţi carepreferă să îşi păstreze proprietăţile goa­le, în loc să reducăcostul chiriilor, conform tendinţelor actuale", spunePapageorgiadis.
Înainte de criza financiară magazinele de fashion aveau chiriicuprinse între 100 şi 130 euro/mp lunar, unele tranzacţiifă­cându-se şi cu 150 euro/mp. Companiile de consul­tanţăimobiliară spun că în 2008 pro­prietarii au cerut şi 180 - 250euro/mp.
Un alt retailer care a închis anul acesta un alt magazin pe acelaşibulevard este Steil­mann, care a luat această hotărâre pentru că"veniturile nu mai acopereau cheltuielile". Intenţia retaileruluieste de a închiria spaţiul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO