Companii

Calea Victoriei urcă Bucureştiul în topul celor mai scumpe artere comerciale din lume până pe locul 38. Piaţa Revoluţiei, dintre Palatul Regal şi Ateneu, atrage tot mai multe branduri de lux precum Hermès, Louis Vuitton, iar lista ar putea fi completată de Cartier

Calea Victoriei urcă Bucureştiul în topul celor mai...

Autor: Bogdan Alecu

30.11.2024, 15:31 845

♦ În top 50 ar putea intra şi Magheru şi Calea Dorobanţilor.

Centrele comerciale şi mallurile vor rămâne în viitor principala destinaţie de cumpărături a românilor, deşi pandemia a dus la o scădere importantă a traficului acestora în 2020 şi la început de 2021, pentru ca abia în 2024 valorile să revină sau să depăşească valorile din 2019. Totuşi, analiştii sunt de părere că România nu are dezvoltat conceptul de comerţ stradal şi nu e pregătită încă să facă asta, procesul fiind mult mai îndelungat şi complex şi necesitând o colaborare între mediul privat şi stat. Pentru acest lucru stau dovadă zecile sau sutele de spaţii stradale goale care îşi caută chiriaşi. De par­tea cealaltă, închiderea traficului în weekend şi transformarea în arteră pietonală, Calea Victo­riei revine spre gloria din perioada interbelică. Acum tot mai multe clădiri au fost refăcute, iar tot mai multe spaţii comerciale stradale au fost contractate. În plus, Piaţa Revoluţiei, dintre Palatul Regal şi Ateneu, atrage tot mai multe branduri de lux precum Hermès, Louis Vuitton, iar lista ar putea fi completată de Cartier, potrivit datelor anterioare ale ZF.

„Retailul de lux din Bucureşti continuă să evolueze, reflectând tendinţele regionale şi globale. Calea Victoriei, principala arteră comercială din România, a înregistrat o creş­tere a chiriilor cu 9% în ultimul an, una din­tre cele mai mari rate la nivel mondial, semn că interesul retailerilor internaţionali este în creştere. Cu toate acestea, chiriile pen­tru spaţiile premium rămân sub nivelurile din alte capitale europene precum Praga şi Budapesta. Această di­namică, coroborată cu o încetinire globală a creşterii veniturilor bran­durilor de lux, indi­că atât provocările eco­nomice, cât şi oportuni­tă­ţile pe care piaţa din Bucu­reşti le poate valorifica în urmă­torii ani. Sunt deja dezvoltatori prezenţi pe piaţa locală care pariază pe creşterea interesului brandurilor de lux pentru România şi au în construcţie facilităţi de retail care se adresează acestui segment de piaţă“, a spus Dana Radoveneanu, head of retail agency, Cushman & Wakefield Echinox.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro