Companii

Călin Clej, directorul de marketing PepsiCo: Stabilitatea economică şi creşterea puterii de cumpărare vor păstra trendul pozitiv al pieţei băuturilor răcoritoare

Călin Clej, marketing director la PepsiCo Greater Balkans Beverages & South Eastern Europe Franchise

Călin Clej, marketing director la PepsiCo Greater Balkans Beverages & South Eastern Europe Franchise

Autor: Mădălina Dediu Panaete

17.08.2016, 00:03 168

Piaţa băuturilor răcoritoare, care se ridică la peste 1 mld. euro anual, ar putea continua până la finalul anului trendul pozitiv înregistrat odată cu reducerea TVA la 9%, în condiţiile în care deja în primele şapte luni ale acestui an piaţa a cunoscut un avans în medie de 11-15% faţă de perioada similară a anului trecut.

„E greu să pierzi acest avantaj pe final de an în contextul în care din perspectiva factorilor macroeconomici ne aşteptăm la o stabilitate susţinută, iar factorul puterii de cumpărare să continue o apreciere marginală din perspectiva reducerii TVA şi a creşterilor salariale în sistemul public“, a declarat Călin Clej, marketing director la PepsiCo Greater Balkans Beverages & South Eastern Europe Franchise, regiune care cuprinde mai multe ţări precum România, Grecia, Bulgaria, Serbia, Cipru, Malta şi Israel.

PepsiCo este prezent pe plan local cu două divizii, de băuturi şi snackuri. Pe piaţa băuturilor se clasează pe poziţia a doua ca vânzări, în timp ce pe cea de snackuri este lider. Divizia de băuturi a PepsiCo din România este reprezentată de compania Quadrant-Amroq Beverages (QAB), care anul trecut a avut o cifră de afaceri de 701 milioane de lei (aproape 158 mil. euro).

Piaţa băuturilor răcoritoare trece printr-o perioadă bună, imboldul fiind dat de reducerea TVA la alimente şi băuturi nonalcoolice de la 1 iunie 2015, care a adus cu sine o creştere a încrederii consumatorilor şi mai departe un avans al consumului, cel puţin în sectorul băuturilor răcoritoare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO