Companii

Camelia Şucu relansează „bursa“ de mărfuri de la Piaţa de Gros şi se gândeşte să închidă magazinul Natuzzi

Camelia Şucu relansează „bursa“ de mărfuri de la Piaţa de Gros şi se gândeşte să închidă magazinul Natuzzi
11.08.2010, 23:59 496

Din vila luxoasă din Dorobanţi, sediul Class Living, CameliaŞucu vorbeşte despre modul în care încearcă readu­ce­rea pecreştere a principalului său business cu mobilă, care anul trecut arulat circa 3 mil. euro şi a avut pierderi de 2,6 mil. euro, dar şidespre atragerea turiştilor la Piaţa de Gros, după modelul altorstate. Ea şi-a decorat sediul astfel încât se pot deduce uşorafacerile pe care le are. În sala folosită pentru întâlniri se aflăbradul de 10.000 de euro cumpărat la o licitaţie caritabilă, iarmaterialul semitransparent care îmbra­că pereţii şi lustraexcentrică atrag aten­ţia din prima clipă.
Medic de profesie, Camelia Şucu, 45 de ani, a pornit afacerile îndomeniul mobilei la începutul anilor '90 împreună cu fostul soţ,Dan Şucu, iar în 2007, în urma divorţului, ei şi-au împărţitaface­rile. Astfel, ea a vândut acţiuni Mob­expert pentru aproape40 mil. euro, dar a rămas cu 100% din acţiunile Class Living.Confruntată cu scăderile care au atins încă de anul trecut zona deretail, Şucu spune că a identificat "două direcţii de dezvoltare"pentru Class Living în perioada următoare.
Ce face cu Class Living?
Camelia Şucu, care mai păstrează li­chi­dităţi de câteva milioanebune de euro obţinute în urma divorţului de fos­tul soţ, Dan Şucu,şi-a finalizat strategia pen­tru perioada următoare la retailerulde mobilă de lux Class Living, dar din care este posibil să nu facăparte maga­zinul Natuzzi, deschis în urmă cu trei ani.
"Este o problemă de preţ şi de chi­rie, pe de o parte, iar pe dealtă parte zo­na nu este promovată ca una de interes co­mercial", aspus Camelia Şucu refe­rindu-se la magazinul Natuzzi, singurul dinRomânia al companiei italiene.
Magazinul ar putea fi închis până la sfârşitul anului, dacă în urmadiscuţiilor cu Pasquale Natuzzi, proprietarul retai­lerului italiande mobilă, "se va con­si­dera oportun sau nu, în condiţiile actualede piaţă".
Astfel, produsele de designer, cele de pe segmentul high-end, aufost mu­ta­te într-un spaţiu pe care l-a numit Iqo­nique ClassStudio, iar restul cu care se poziţionează pe mediu şi ridicat depreţ rămân în magazinul din Pipera, ceea ce Camelia Şucu numeşte«one stop shop".
"Sunt două puncte mari pe care vreau să le ating. Vom face un «onestop shop» prin restrângerea spaţiilor de ex­punere. Punctul ClassLiving din Pipera va fi acest «one stop shop» în care se vor oferiproduse medium şi high-end pentru toate targeturile nişei pe careac­tivăm. Acesta va fi strâns legat de un nou concept de prezentarea designului, Iqonique Class Studio. Am creat acest concept pentrucă în spaţii mai mici se pot promova acele produse foartespe­cia­le", a mai spus Camelia Şucu. În acest "design conceptstore" al com­paniei, situat pe Aleea Alexandru, s-au investitaproximativ 0,5 mil. euro şi aici vor exista şi consilieri pentrucei care vor să-şi creeze propriile piese de mo­bilier.
"Class Living întotdeauna s-a referit la o nişă de consumatori. Amidentificat cum am putea să creştem această nişă printr-un număr deconsumatori din rândul tinerilor pentru care speranţa de viitoreste mult mai optimistă şi care îşi doresc un produs care să aratehigh-end, dar care să se refere ca şi nivel de preţ la ceea ce îşipot permite ei acum, un fel de mediu-înalt".
În prezent, Class Living distribuie 27 de branduri şi firma are înjur de 70 de angajaţi. Iniţial Class Mob, însă rebran­duităulterior în Class Living, firma a apărut în 1994, ca importator demobilă de birou şi de casă, iar ulterior la nivelul anului1997-1998 a devenit retailer de mobilă premium şi de lux. Peaceastă piaţă mai activează companii precum Innova, Rovere Mobilisau BoConcept. Retailul de mobilă este o piaţă de 0,9 mld. euro,însă segmentul de lux are o pondere extrem de mică, de numaicâte­va procente.

Planuri noi la investiţii noi
După ce în ultimii ani a investit în principal în businessul demobilă şi în terenuri, prin achiziţia a două parcele, unul lângăhotelul de cinci stele Marriott din Capitală şi unul în zonaBăneasa, pentru circa 15 mil. euro fiecare, Came­lia Şucu acumpărat pentru aproximativ 4,5 mil. euro Piaţa de Gros dinCapitală după o licitaţie derulată în două etape. Aceas­ta esteprima investiţie pe care Camelia Şucu o face după divorţul de DanŞucu şi prin care se depărtează de zona de business prin careobişnuieşte să-şi deruleze afacerile, cea de lux.
Piaţa situată în zona de sud a Bucureştiului era deţinută anteriorde stat şi aici angrosiştii îşi vând marfa la preţuri apropiate decele ale produ­căto­rilor, după o negociere liberă a preţului.Investiţia a făcut-o la sugestia avocatului său, specializat pezona comercială, şi pentru că şi-a dorit un business care să"producă".
"Nici nu ştiam ce desfăşurare are Piaţa de Gros. Aş fi vrut să ovăd pentru că era eram curioasă, însă avocatul m-a sfătuit să numerg, pentru că altfel voi creşte preţul. Nu mai fusesem la olicitaţie din 1997, când am cumpărat o fabrică a Mobexpert. Într-ozi de luni am aflat că sunt proprietara unei pieţe de gros", a maispus Camelia Şucu.
Camelia Şucu are în jur de 80 de chiriaşi la Piaţa de Gros, uniidintre ei având şi până la 10 standuri. Gradul de ocupare este de65%, iar chiria este de 1.200 de euro pe stand. În august, Şucuspune că a scăzut chiriile la jumătate, pentru că de regulăvânzările comer­cian­ţilor sunt mai mici în lunile de vară.
Planurile pentru această locaţie, care se întinde pe 9,5 hectare,"sunt de a îmbunătăţi condiţiile actuale pe spaţiile dejaexistente, de a construi o hală de frig, iar in viitor, de ce nu,de a pune la punct un sistem logistic de colectare de produseagricole şi animaliere".
Întrebată dacă supermarketurile şi hipermarketurile vor cumpăra deaici, Camelia Şucu a spus că "într-un an de zile vor veni foartemulţi".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO