Companii

Canicula taie prânzul de pe lista meselor servite la terasă, iar unele restaurante au închis locaţiile în timpul amiezii. „Singura variantă bună este să stea în interior cu aerul condiţionat la prânz“

Românii cheltuiesc circa 20 de miliarde de lei în restaurante, fiind circa 35.000-40.000 de localuri în ţară, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului.

Românii cheltuiesc circa 20 de miliarde de lei în restaurante, fiind circa 35.000-40.000 de localuri în ţară, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului.

Autor: Florentina Niţu

27.07.2024, 10:57 445

Terasele, cele care îşi doresc cel mai mult zile fără ploaie, resimt efectele negative ale caniculei şi se confruntă cu reducerea numărului de clienţi la orele prânzului. Veniturile sunt însă protejate de serile mai lungi pe care clienţii le petrec la terasă, cu o bere sau o limonadă.

Corporatiştii din Bucureşti nu mai ies la terase la prânz, iar numărul de clienţi a scăzut din cauza temperaturilor de peste 40°C. Şefii din HoReCa au pus sisteme de ventilaţie, dar ele transformă totul într-o saună umedă şi crează o atmosferă mai neplăcută pentru oameni. Astfel, singura soluţie pentru ieşitul la prânz este în interior, în restaurante, unde aerul condiţionat stă pornit non-stop.

„A scăzut numărul de clienţi care vin la prânz, dar migrează spre seară. Chiar dacă prânzul e mai slab decât în anii anteriori, s-a mărit timpul de stat seara în oraş. Oamenii rămân până târziu. Iar cei care vin în continuare la prânz stau în interior cu aerul condiţionat pornit, nu pe terasă“, a spus Dragoş Petrescu, fondatorul City Grill, care operează 24 de restaurante, toate în Bucureşti, printre care Caru’ cu Bere, Pescăruş şi Hanu’ lui Manuc. În total, restaurantele din grup au 16.000 de clienţi pe zi, conform celor mai recente date ZF.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro