Companii

Care este sentimentul în business: cine investeşte pe termen lung trece şi peste pandemie, şi peste război

Videoconferinţa ZF/BRD „Matricea SWOT a economiei româneşti în 2022“

Care este sentimentul în business: cine investeşte pe...

Autor: Alexandra Cepăreanu

14.04.2022, 00:08 1874

Christian von Albrichsfeld, Continental Automotive România: Trebuie să producem mai mult în România şi să folosim banii publici în această direcţie Florian Libocor, BRD: Avem resurse suficiente, ceea ce trebuie să facem mai bine este să le procesăm Florin Spătaru: Avem capacitatea de a fi un hub de producţie pentru economia europeană Felix Daniliuc, BRD: Faptul că Ucraina şi Rusia nu mai pot fi exportatori de cereale, iar România este un exportator net de cereale reprezintă un punct forte care poate fi transformat într-o oportunitate.

Cine investeşte pe termen lung trece şi peste pandemie, şi pes­te război, a fost una dintre con­cluziile la care au ajuns re­pre­zentanţii mediului de afa­ceri şi ai autorităţilor din România în cadrul videoconferinţei ZF/BRD „Matricea SWOT a economiei româneşti în 2022“, orga­nizată de Ziarul Financiar în partene­riat cu BRD – Groupe Société Générale.

„Avem resurse suficiente, ceea ce tre­buie să facem mai bine este să le procesăm. Aici putem lua de la alimente până la produse de alt gen. Este neplăcut pentru România să importe alimente. Faptul că se întâmplă este din cauza faptului că avem materie primă, dar nu o procesăm. Investiţii în zona asta ar fi bine-venite. Agricultura este cel mai volatil sector din PIB“, a declarat Florian Libocor, eco­nomist-şef al BRD – Groupe Société Générale.

Ministrul economiei Florin Spătaru cre­de că, în acest context, România poate deveni un hub de producţie care să asigure continuitatea lanţurilor de aprovizionare de la nivel european.

„Avem capacitatea de a fi un hub de producţie pentru economia europeană. UE a făcut câteva greşeli esenţiale, printre ele şi faptul că sunt dependenţi de lanţuri din afa­ra spaţiului european. De aceea Româ­nia poate, cu resursele naturale de care dispu­ne, cu această capacitate energe­tică care tre­buie şi ea dezvoltată, să se repoziţioneze într-un hub industrial care să furnizeze echipamente, produse cu valoare adăugată, produse necesare în continuarea lanţurilor de aprovizionare de la nivel european“, a detaliat ministrul.

Felix Daniliuc, directorul departamen­tului IMM din cadrul grupului bancar BRD Groupe Société Générale, afirmă că un punct forte ce poate fi transformat în oportunitate în această perioadă este faptul că România este un exportator de cereale.

„Unul din obiectivele matricei SWOT reprezintă o multitudine de permutări în care să descoperim cum transformăm ameninţările în oportunităţi, cum redefinim punctele slabe în puncte tari, sau cum redefinim punctele tari în oportunităţi pentru România. Spre exemplu, faptul că Ucraina şi Rusia nu mai pot fi exportatori de cereale, iar România este un exportator net de cereale reprezintă un punct forte care poate fi transformat într-o oportuni­tate pentru România“, a spus el.

Christian von Albrichsfeld, Country Head & GM al Continental Automotive România, crede că România trebuie să investească banii publici în creşterea capa­cităţilor de producţie

„Trebuie să investim bani şi nu să folosim bani pentru a sprijini şi mai mult consumul, ci trebuie să producem mai mult în România şi să folosim banii publici în această direcţie“, afirmă Von Albrichsfeld.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO