Companii

Care sunt cele mai vandute 20 de branduri de consum

Care sunt cele mai vandute 20 de branduri de consum
19.05.2010, 00:00 174

Opt marci locale si 12 branduri de talie internationala invartanual 2,1 miliarde de euro, adica aproximativ 10% din vanzariletotale de bunuri de larg consum realizate in Romania, arata topulcelor mai mari 20 de branduri din FMCG realizat de ZF pe bazadatelor de la companii.

In clasament intra doar patru companii cu capital romanesc, inconditiile in care pietele cele mai mari dintre cele analizate -tigaretele, berea si sucurile - sunt dominate de multi ani demultinationale.

Recorul de vanzari este detinut de Kent, care realizeaza afaceriestimate de ZF la jumatate de miliard de euro, circa un sfert dinpiata locala a tigaretelor. Spre comparatie, sunt piete mari dinFMCG care nu au atins inca pragul de vanzari de 500 mil. euro -precum cafeaua, sucurile din fructe sau detergentii de rufe, dincauza decalajelor mari existente intre consumul local si mediaeuropeana.

Pe ultimele locuri in clasamentul ZF al brandurilor se afla gumade mestecat Orbit (Wrigley), branzeturile Hochland si scutecelePampers (P&G), care genereaza fiecare un business anual estimatin jurul a 40 mil. euro.

La nivel local, majoritatea clasamentelor pe pietele dinsectorul FMCG sunt realizate in functie de afacerile realizate decompanii, desi brandurile sunt motoarele oricarui business deconsum. "Intr-o evaluare financiara a valorii unui brand, unelement foarte important este capacitatea acestuia de a generavanzari in viitor. De asemenea, cifra absoluta a vanzarilor trebuieponderata cu forta brandului respectiv si cu masura influenteibrandului pe piata pe care activeaza", afirma Mihai Bogdan, CFO siPartener al Brandient.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO