Companii

Cârnaţii au devenit regii bucatelor: cu o producţie locală de aproape 1 mld. euro anual, au cea mare valoare adăugată din industria alimentară

Cârnaţii au devenit regii bucatelor: cu o producţie...

Autor: Florentina Niţu

11.02.2024, 12:59 662

România este al şaptelea producător de cârnaţi din UE la nivelul valorii producţiei, cu o cotă de 3,5% din piaţă Cârnaţii au detronat berea în topul categoriilor din industria alimentară şi a băuturilor în funcţie de valoarea generată în 2022, ultimul an pentru care există date disponibile, arată datele Eurostat Valoarea producţiei de cârnaţi a crescut în perioada 2021-2022, iar pentru unii dintre marii producători din acest sector a crescut şi valoarea exportului.

Cârnaţii au avut cea mai mare valoare a producţiei din in­dustria alimentară românească în 2022, de 0,9 miliarde de euro, potrivit studiului „Key Figures On The European Food Chain 2023 Edition“, publicat recent de Eurostat. Valoarea producţiei a crescut de la 0,72 miliarde de euro în 2021, adică cu circa 25%.

„Din punct de vedere valoric, brânza a fost cel mai important produs alimentar din Italia, Franţa, Grecia şi Estonia, în timp ce cârnaţii aveau cea mai mare valoare a producţiei din Polonia, Austria, România, Slovacia şi Slovenia“, arată datele Eurostat. Eurostat a analizat 12 categorii de produse alimentare şi băuturi şi dintre acestea există trei grupuri de produse unde valoarea pro­ducţiei UE în 2022 a fost de peste 25 miliarde de euro: băuturi răcoritoare (30 miliarde euro), prăjituri şi produse de patiserie (27,8 miliarde euro) şi cârnaţi (26,6 miliarde euro).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO