Companii

Carrefour a ajuns un francez care să dezvolte şi mai mult formatul de supermarket în România: ”Cred cu tărie în potenţialul pe care îl are acest format”

Carrefour a ajuns un francez care să dezvolte şi mai mult formatul de supermarket în România: ”Cred cu tărie în potenţialul pe care îl are acest format”

Sebastien Picart, pe parcursul carierei sale, a avut mai multe roluri în echipa operaţională a Carrefour, de la director proiecte comerciale la director regional supermarket, director concept supermarket Franţa şi director operaţional supermarket.

Autor: Cristina Roşca

24.01.2021, 12:20 551

Grupul francez Carrefour, prezent pe plan local cu aproape 370 de magazine sub mai multe formate, l-a numit pe Sebastien Picart în poziţia de director de supermarket, el urmând să se ocupe de dezvoltarea formatului Carrefour Market în Ro­mânia. Sub acest for­mat sunt circa 180 de magazine, deci jumătate din totalul unităţilor Carrefour în Ro­mâ-nia, con­form datelor de pe site-ul propriu.

Carrefour are în România atât hiper­mar­keturi, cât şi super­marketuri, maga­zine de pro­ximitate, discount şi operaţiuni online, fiind compania care acoperă cele mai multe formate din piaţă.

Sebastien Picart are o experienţă de peste 20 de ani în echipa Carrefour Franţa unde, din 2017, a preluat poziţia de di­rector transformare şi digitalizare pro­xi­mitate, prin care a contribuit la im­ple­men-tarea strategiei şi accelerarea pro­ce­sului de transformare a busi­nessului prin sim­pli­ficare şi digitalizare în acti­vi­ta­tea ope­raţională. Pe parcursul carierei sale el a avut mai multe roluri în echipa ope­ra­ţio­na­lă a Carrefour, de la director pro­iecte co­merciale la director regional su­per­mar­ket, director concept supermarket Franţa şi director opera­ţional super­mar­ket.

Din noua poziţie, executivul are în plan continuarea expan­siunii, perso­nalizarea experienţei de cumpă­ră­turi a clienţilor în Carrefour Market, pre­cum şi accelerarea digita­lizării şi im­ple­mentarea de proiecte de creştere a pro­ductivităţii. „Cred cu tărie în po­tenţialul pe care îl are acest format (supermarket – n.red.)“, a spus Sebastien Picart.

Oficialii Carrefour au declarat anterior că pariază pe dezvoltare în România sub toate formatele, însă au adăugat şi că se remarcă în vânzări magazinele mici şi cele de discount operate sub brandul Supeco.

Supermarketurile sunt al doilea format dezvoltat de francezi în România după hipermarketuri.

Ei au intrat pe această piaţă acum mai bine de un deceniu printr-o achiziţie. Mai exact, în 2007 au preluat contra sumei de 55 mil. euro reţeaua Artima pe care au rebranduit-o în Carrefour Market.

Apoi au continuat expansiunea direct sau prin alte achiziţii.

La nivel de grup, Carrefour a obţinut în 2019 afaceri cumulate de peste 11,5 mld. lei în România. Datele pe 2020 nu sunt publice.

 
 
AFACERI DE LA ZERO