♦ Francezii au început acest tip de parteneriat în 2013, însă apoi au luat o pauză pentru a optimiza modelul de business ♦ Dezvoltarea în franciză a fost reluată în 2021-2022, iar acum grupul accelerează expansiunea.
Grupul francez Carrefour, prezent pe plan local cu circa 450 de magazine sub multiple formate, accelerează dezvoltarea în sistem de franciză în România, vizând să ajungă la peste 100 de unităţi operate de parteneri în viitorul apropiat, faţă de 33 astăzi.
„În următorii 2-3 ani, ne propunem să extindem semnificativ reţeaua noastră de francize pure sub sigla Carrefour Express, având ca obiectiv ambiţios atingerea pragului de peste 100 de magazine“, spune Nicolae Drimbu, director proximitate în cadrul companiei.
De altfel, Carrefour mizează pe francize în segmentul de proximitate, unde activează cu marca Express. Dezvoltarea urmează să aibă loc atât în urban, cât şi în rural.
„În prezent, reţeaua noastră numără 33 de magazine operate în sistem de franciză, cel mai recent fiind inaugurat în cartierul Berceni din Bucureşti. Acest model de business a depăşit nu doar aşteptările noastre, ci şi pe cele ale partenerilor noştri, confirmând astfel potenţialul său de dezvoltare şi adaptabilitatea sa la nevoile pieţei locale.“
Dezvoltarea Carrefour în sistem de franciză în România a început în 2013, pentru ca patru ani mai târziu să fie pusă pe pauză în vederea optimizării modelului de business.