Afacerile francezilor de la Carrefour, cel mai mare retailer european, au atins 277 de milioane de euro în primele trei luni ale acestui an pe piaţa locală, în creştere cu 6,6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, procent calculat având în vedere şi unităţile nou deschise.
În termeni comparabili însă (like for like - fără deschiderile de noi unităţi), retailerul a avut o scădere de 3,3%, arată datele din raportul trimestrial al companiei.
În România, Carrefour are afaceri similare cu cele din Turcia, unde în primul trimestru a realizat un rulaj tot de 277 milioane de euro. Pentru retailerul francez cele mai mari pieţe din Europa sunt Spania, Italia sau Belgia (dacă nu se ia în calcul Franţa).
Carrefour a intrat pe piaţa locală în 2011 pe segmentul hipermarketurilor, iar şase ani mai târziu a venit rândul supermarketurilor şi după încă patru ani a intrat pe segmentul magazinelor de proximitate.
În 2011 francezii au deschis două hipermarketuri, 13 supermarketuri şi trei magazine de proximitate, investiţiile totale ridicându-se la circa 50 mil. euro, potrivit estimărilor ZF.
De la începutul acestui an compania a mizat pe magazine pe suprafaţă mică, deschizând şapte supermarketuri Carrefour Market şi două magazine de proximitate Carrefour Express, în parteneriat cu Angst. Astfel, francezii au ajuns să deţină pe piaţa locală 82 de magazine - 25 de hipermarketuri, 52 de supermarketuri şi cinci magazine de proximitate. Retailerul francez Carrefour a înregistrat anul trecut în România vânzări de 1,1 miliarde de euro, apropiate de nivelul maxim obţinut în 2008, însă cu 30 de magazine în plus. La conducerea Carrefour în România se află François Melchior de Polignac, francezul de 38 de ani care a venit la conducerea magazinelor Carrefour din România în urmă cu mai puţin de un an.
Într-un interviu recent acordat Ziarului Financiar, el spunea că vrea să extindă reţeaua de magazine, dar focusul este pe unităţile de format mic şi că mai există spaţiu pentru ca retailerul să continue să deschidă magazine în următorii cinci, chiar zece ani. În România există în prezent 141 de hipermarketuri deschise de cinci reţele (Kaufland, Carrefour, Real, Cora şi Auchan), cu vânzări de peste 4 miliarde de euro în 2011. După doi ani de criză, consumul a dat primele semne de revenire în trimestrul patru al anului trecut, când a început să avanseze cu 2-3 procente.
În ianuarie cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul - principalul indicator pentru consum - a avansat cu aproape 10%, cea mai bună evoluţie din ultimii trei ani, dar în februarie ritmul de creştere a revenit la nivelul de 3%.