Companii

Carrefour, afaceri de 277 mil. euro în primul trimestru

Carrefour, afaceri de 277 mil. euro în primul trimestru

Autor: Ioana David

13.04.2012, 00:04 399

Afacerile francezilor de la Carrefour, cel mai mare retailer european, au atins 277 de milioane de euro în primele trei luni ale acestui an pe piaţa locală, în creştere cu 6,6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, procent calculat având în vedere şi unităţile nou deschise.

În termeni comparabili însă (like for like - fără deschiderile de noi unităţi), retailerul a avut o scădere de 3,3%, arată datele din raportul trimestrial al companiei.

În România, Carrefour are afaceri similare cu cele din Turcia, unde în primul trimestru a realizat un rulaj tot de 277 milioane de euro. Pentru retailerul francez cele mai mari pieţe din Europa sunt Spania, Italia sau Belgia (dacă nu se ia în calcul Franţa).

Carrefour a intrat pe piaţa locală în 2011 pe segmentul hipermarketurilor, iar şase ani mai târziu a venit rândul supermarketurilor şi după încă patru ani a intrat pe segmentul ma­gazinelor de pro­ximitate.

În 2011 francezii au des­chis două hiper­mar­keturi, 13 super­marketuri şi trei magazine de pro­xi­mi­tate, investiţiile totale ridi­cân­du-se la circa 50 mil. euro, potrivit esti­mărilor ZF.

De la începutul aces­tui an compania a mizat pe ma­gazine pe suprafaţă mică, des­chizând şapte su­per­mar­keturi Carrefour Market şi două magazine de pro­ximitate Carrefour Ex­press, în parteneriat cu Angst. Astfel, francezii au ajuns să deţină pe piaţa locală 82 de magazine - 25 de hipermarketuri, 52 de super­marketuri şi cinci ma­gazine de proximitate. Retailerul francez Carre­four a înregistrat anul tre­cut în România vânzări de 1,1 miliarde de euro, apropiate de nivelul maxim obţinut în 2008, însă cu 30 de magazine în plus. La conducerea Carrefour în România se află François Melchior de Polignac, francezul de 38 de ani care a venit la conducerea magazinelor Carrefour din România în urmă cu mai puţin de un an.

Într-un interviu recent acordat Ziarului Financiar, el spunea că vrea să extindă reţeaua de magazine, dar focusul este pe unităţile de format mic şi că mai există spaţiu pentru ca retailerul să continue să deschidă magazine în următorii cinci, chiar zece ani. În România există în prezent 141 de hiper­marketuri deschise de cinci reţele (Kaufland, Carrefour, Real, Cora şi Auchan), cu vânzări de peste 4 miliarde de euro în 2011. După doi ani de criză, consumul a dat primele semne de revenire în trimestrul patru al anului trecut, când a început să avanseze cu 2-3 procente.

În ianuarie cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul - principalul indicator pentru consum - a avansat cu aproape 10%, cea mai bună evoluţie din ultimii trei ani, dar în februarie ritmul de creştere a revenit la nivelul de 3%.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO