♦ În următoarele luni vor fi analizate rezultatele acestor spaţii şi dacă ele sunt bune, parteneriatul va fi extins
Grupul francez Carrefour, ce deţine în România o reţea de 360 de unităţi sub mai multe formate, deschide o serie de magazine „test“ în cadrul benzinăriilor Rompetrol, al doilea cel mai important jucător din retailul de carburanţi, spun sursele ZF. Dacă acestea vor avea rezultate, parteneriatul va fi extins, mai spun sursele din piaţă. Până la închiderea ediţiei, reprezentanţii celor două părţi nu au răspuns solicitării ZF privind acest parteneriat.
Un acord similar există deja în piaţă între Auchan şi Petrom.
Dezvoltarea parteneriatului dintre Rompetrol şi Carrefour vine în contextul în care oficialii grupului kazah au declarat în mai multe rânduri că vor să transforme benzinăriile în puncte de utilitate şi servicii.
Unele dintre staţiile Rompetrol au deja puncte proprii de retail de bunuri de larg consum, însă un parteneriat cu Carrefour înseamnă că acest spaţiu este operat de un jucător specializat în comerţul cu dominantă alimentară.
Pentru francezi, intrarea indirectă pe segmentul benzinăriilor din România este un pariu nou, însă acasă, în Hexagon, au chiar propriile staţii de carburanţi.
Pe site-ul propriu apare că în Franţa grupul are sute de staţii, pe când în România, figurează una singură în cartierul Militari.