Companii

Carrefour şi Auchan „ancorează“ cele mai multe malluri din România

Carrefour şi Auchan „ancorează“ cele mai multe...

Autor: Cristina Roşca

26.06.2018, 00:07 1008
Pe piaţa locală există peste 50 de centre comerciale şi aproape toate au drept ancoră un magazin de comerţ modern.
Cinci dintre cei zece jucători din comerţul modern - Car­refour - cu două formate -, Auchan, Cora, Mega Image şi Penny Market - ancorează mallurile autohtone. Kauf­land, liderul comerţului local, urmează să facă şi el acest pas. „În ceea ce priveşte ancorele de food, Carrefour este cel mai răspândit retailer în cadrul proiectelor de malluri din Bucureşti. În ţară situaţia se menţine, Carrefour păstrând poziţia dominantă, urmat de Auchan“, spune Bogdan Marcu, partner retail agency Cushman & Wakefield Echinox. Relaţia mall - magazin alimentar este mutual benefică deoarece, pe de-o parte centrul comercial beneficiază de traficul generat de un hipermarket spre exemplu. Pe de altă parte, pentru un retailer alimentar investiţia este mai mică la mall decât în cazul unei construcţii de la zero. În centrele comerciale şi mallurile din România există în special hipermarketuri drept ancore. Toate reţelele din acest segment sunt prezente sau vor să intre. Dintre discounteri Penny Market este activ pe această „piaţă“. , Lidl nu. Există şi supermarketuri drept ancore, mai exact Carrefour Market şi Mega Image. Profi, celălalt jucător de pe segment, nu activează în niciun mall. Când vine vorba de segmentul cash & carry, el nu se pretează acestui model de comerţ. „Supermarketul/hipermarketul este o componentă importantă în preferinţele clienţilor mallurilor şi generează o bună parte din traficul zilnic, astfel că fără o ancoră reală de food, mallul nu va putea rezista un timp îndelungat“, spune Mariana Stamate, associate director, head of property management JLL România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO