Companii

Casa Noastra amana cu 18-24 luni investitii de 25 mil. euro

08.02.2009, 16:10 54

Producatorul de usi si ferestre Casa Noastra, detinut de oamenii de afaceri craioveni Stefan Cherciu si Cosmin Ionescu, va decala cu circa 18-24 de luni investitii de circa 25 mil. euro, dintr-un program mai amplu in valoare de 45 mil. euro inceput in 2007, din cauza reducerii pietei de profil cu circa 20-40%.

Piata de ferestre si usi din PVC ar putea scadea puternic pana la circa 500-600 mil. euro, nivel inregistrat in 2005.
"Din cauza evolutiei pietei si a situatiei economice luam in calcul o decalare a perioadei de derulare a programului investitional cu 18-24 de luni. Mai mult, desi in luna octombrie am ajuns la un numar de 87 de magazine, urmand sa inchidem anul cu peste 90 de magazine, deteriorarea situatiei economice ne-a determinat sa ne reconsideram strategia si am luat decizia de inchidere a unora dintre magazine, astfel ca in acest moment reteaua de distributie include 71 de showroomuri", afirma Cosmin Ionescu, vicepresedintele Casa Noastra.
Pana in prezent, compania a investit circa 20 mil. euro in cadrul unui program mai amplu de 45 mil. euro, care urma sa se intinda pe perioada 2007-2011. "Au fost finalizate doua fabrici, una pentru productia ramelor de ferestre si usi cu o suprafata de 5.400 metri patrati, a doua pentru productia geamului termoizolant cu o suprafata de 4.500 metri patrati si un depozit cu o suprafata de 3.000 metri patrati. Restul de 25 de milioane erau initial planificati pentru a fi investiti in perioada 2009-2011", afirma reprezentantii Casa Noastra.
Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 101,8 mil. lei (27,7 mil. euro), in crestere cu 32,3% fata de anul precedent, sub previziunile initiale care indicau un buget de 110 mil. lei (30 mil. euro).
"Motivul principal pentru care am inregistrat o evolutie sub asteptarile initiale a fost reprezentat de scaderea accentuata a pietei de ferestre si usi in ultima perioada a anului, incepand cu luna septembrie, perioada traditional cea mai buna din an din punctul de vedere al vanzarilor", explica Ionescu. Pentru anul acesta compania si-a bugetat mentinerea cifrei de afaceri la nivelul din 2008 - in cel mai bun scenariu - si o scadere de 10-15% in cel mai rau caz.
Companiile producatoare de ferestre si usi au fost lovite puternic de scaderea consumului, din cauza gradului mare de indatorare catre banci si a numarului ridicat de angajati, acumulat in anii trecuti, cand piata crestea cu 20-30% si majoritatea firmelor de profil contractau credite suplimentare pentru a-si mentine sau chiar creste cota de piata.
"In Romania nu au existat companii cu acest obiect de activitate inainte de 1990. Asta inseamna ca toate companiile au pornit de la zero, facand investitii de tip greenfield, care presupun eforturi financiare foarte mari. Din aceste considerente, majoritatea companiilor producatoare de ferestre si usi de dimensiuni medii sau mari au in acest moment un grad de indatorare mai mare decat media companiilor industriale", spune Ionescu.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO