Companii

Cât câştigă companiile aeriene low-cost din vânzarea biletelor şi de unde vine restul încasărilor? Wizz Air, cel mai mare operator local, obţine doar 56% din vânzarea de bilete

Cât câştigă companiile aeriene low-cost din vânzarea...

Autor: Miruna Diaconu

30.11.2024, 11:58 4457

♦ Companiile aeriene low cost au început în urmă cu câţiva ani să separe costurile, astfel că un călător trebuie să plătească separat pentru biletul de avion, bagaj sau loc ♦ Această strategie a adus profituri pentru companiile care activează pe acest segment.

Puţin peste jumătate din venitu­rile celui mai mare operator aerian de pe plan local, Wizz Air, sunt obţinute din vânzarea de bilete de avion, mai e­xact un procent de 56%, potrivit ra­por­tu­lui anual de venituri al Wizz Air. Restul veniturilor sunt obţinute din vânzarea serviciilor auxiliare, adică din costurile pentru bagaje, locuri, mâncare la bord şi altele.

„Veniturile auxiliare provin în prin­cipal din taxele pentru bagaje, ta­xele de rezervare/plată de conversie valu­tară, taxe de check-in la aeroport, taxe pentru diverse servicii de confort (de exemplu, îmbarcare prioritară, spa­ţiu extins pentru picioare şi locuri re­zervate), taxe de membru al progra­mului de fidelitate, comision pen­tru vânzarea de catering la bord, cazare, închiriere de ma­şini, asigurare de călătorie, trans­feruri cu autobuzul, apeluri premi­um, carduri co-branded şi repatriere“, se arată în raportul Wizz Air.

Grupul de aviaţie maghiar reali­zea­ză venituri totale de 5 miliarde de euro, din care 2,2 miliarde de euro repre­zin­tă aceste venituri auxiliare. Ryanair, un alt jucător important de pe piaţa locală, are un procent al ve­ni­turilor de 68% provenite din vânzarea biletelor, restul fiind veniturile auxili­are. Mai exact, Ryanair are afaceri de 14,4 miliarde de euro, din care 4,3 mi­liarde euro reprezintă veniturile auxi­liare, potrivit raportului anual de venituri al companiei.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro