♦ Companiile aeriene low cost au început în urmă cu câţiva ani să separe costurile, astfel că un călător trebuie să plătească separat pentru biletul de avion, bagaj sau loc ♦ Această strategie a adus profituri pentru companiile care activează pe acest segment.
Puţin peste jumătate din veniturile celui mai mare operator aerian de pe plan local, Wizz Air, sunt obţinute din vânzarea de bilete de avion, mai exact un procent de 56%, potrivit raportului anual de venituri al Wizz Air. Restul veniturilor sunt obţinute din vânzarea serviciilor auxiliare, adică din costurile pentru bagaje, locuri, mâncare la bord şi altele.
„Veniturile auxiliare provin în principal din taxele pentru bagaje, taxele de rezervare/plată de conversie valutară, taxe de check-in la aeroport, taxe pentru diverse servicii de confort (de exemplu, îmbarcare prioritară, spaţiu extins pentru picioare şi locuri rezervate), taxe de membru al programului de fidelitate, comision pentru vânzarea de catering la bord, cazare, închiriere de maşini, asigurare de călătorie, transferuri cu autobuzul, apeluri premium, carduri co-branded şi repatriere“, se arată în raportul Wizz Air.
Grupul de aviaţie maghiar realizează venituri totale de 5 miliarde de euro, din care 2,2 miliarde de euro reprezintă aceste venituri auxiliare. Ryanair, un alt jucător important de pe piaţa locală, are un procent al veniturilor de 68% provenite din vânzarea biletelor, restul fiind veniturile auxiliare. Mai exact, Ryanair are afaceri de 14,4 miliarde de euro, din care 4,3 miliarde euro reprezintă veniturile auxiliare, potrivit raportului anual de venituri al companiei.