Companii

Cât de mult cântăreşte în rândul consumatorilor ideea de „made in Romania“? Ce altceva contează la cumpărături? Comportamentul de consum al oamenilor se schimbă periodic, influenţat de factori multipli, de la situaţia economică şi puterea de cumpărare la tendinţele din comerţ şi la scena socială

Cât de mult cântăreşte în rândul consumatorilor...

Autor: Cristina Roşca

27.04.2025, 08:52 343

Spre exemplu, acum 15-20 de ani, sintagma „made in Romania“ nu avea aceeaşi greutate pe care o are astăzi, ba din contră, oamenii preferau mărcile internaţionale celor autohtone Între timp, situaţia s-a schimbat, chiar s-a inversat.

În faţa unui raft de produse, un consumator se uită la mai multe elemente înainte de a alege ce pune în coş. În procesul decizional contează brandul, bineînţeles, dar şi preţul bunului respectiv. Contează ingredientele, dar şi unde este realizat. 

Tot mai mulţi consumatori sunt înclinaţi spre a achiziţiona bunuri autohtone, fie din nos­talgia după gustul de altădată, fie dintr-un naţionalism ori un patriotism mai pronunţat, fie pentru că au realizat că astfel economia poate creşte mai accelerat. Totuşi, dacă un articol „made in Ro“ este (mult) mai scump decât unul de import, decizia nu mai e la fel de uşoară, ba chiar într-o perioadă mar­cată de pru­denţă când vine vorba de cheltuieli, e posibil ca pro­venienţa să devină secun­dară preţului.

„Anul trecut a fost marcat de o in­flaţie în conti­nuare ridicată, România fiind luni la rând ţara cu cea mai mare inflaţie din UE, iar acest lucru s-a reflectat în puterea de cumpă­rare a oamenilor, determi­nându-i să fie mai atenţi la preţuri“, spun reprezentanţii Lidl România, liderul comer­ţului autohton după cifra de afaceri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro