Companii

Ce impact are pandemia asupra comportamentului de consum. Piaţa se polarizează, brandurile ieftine şi mărcile private din segmentul economic câştigă teren în detrimentul produselor cu preţuri medii

Analiză

Ce impact are pandemia asupra comportamentului de consum. Piaţa se polarizează, brandurile ieftine şi mărcile private din segmentul economic câştigă teren în detrimentul produselor cu preţuri medii

Autor: Cristina Roşca

16.09.2020, 17:00 377

♦ Cei mai mulţi bani merg în continuare către brandurile mainstream, care atrag 31% din bugetul de shopping, însă cota de piaţă a scăzut puternic în 2020 ♦ O altă scădere, deşi mai temperată, se remarcă în cazul brandurilor premium ♦ La polul opus, produsele cu preţuri mici şi mărcile private (nu şi cele premium) câştigă tot mai mulţi adepţi.

Pandemia de COVID-19 a schim­bat comportamentul de consum al românilor care au devenit tot mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii şi se reorientează astfel către bunuri cu preţuri mai mici. Această schimbare vine după mai mulţi ani în care s-a vorbit de o premiumizare a pieţei, mai exact de o creştere a vânzărilor de bunuri cu preţuri mai mari.

„Dacă anul trecut remarcam o premiumizare a pieţei de FMCG atât prin mărcile premium cât şi prin cele private label premium, anul acesta trendul se estomează, iar cele mai dinamice sunt mărcile proprii “budget“ (cu preţuri mai mici – n.red.) şi mărcile din segmentul economic de preţ. Aş zice mai degrabă că asistăm la o polarizare a pie­ţei, iar cel mai afectate sunt mărcile ce joa­că în mainstream, trend pe care îl obser­văm în toate categoriile macro moni­torizate“, spune Diana Scăunaşu, client service mana­ger în cadrul companiei de cercetare de piaţă GfK.

Urmăriţi LIVE VIDEOCONFERINŢA ZF HEALTH&PHARMA SUMMIT'20, ZIUA I: Sistemul medical românesc în vremea pandemiei. Ce lecţii am învăţat? Ce este de făcut în continuare?

https://www.facebook.com/watch/?v=611777259514754&extid=OfzL4lxAX4mayBKG

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO