CFR SA a anunţat că în prezent sunt deschise 22 de şantiere la nivel naţional pentru lucrări de reabilitare şi modernizare a infrastructurii pe 205 kilometri de linie dublă, 14 gări şi 5 tuneluri feroviare, aflate pe Coridorul IV paneuropean.
Valoarea totală a contractelor pentru lucrările de reabilitare şi modernizare a infrastructurii feroviare şi supervizare, aferente proiectelor din POS-T 2007-2013, se ridică la 5, 9 mld. lei. Valoarea investiţiilor alocate de CFR SA, pentru proiectele POS-T, în primele nouă luni ale acestui an se ridică la 876,9 mil. lei.
Valoarea plăţilor efectuate de CFR SA în perioada 2009-2012, pentru proiectele din cadrul POS-T, este de 878,6 mil. lei, din care 876,9 mil. lei reprezintă investiţiile alocate în perioada ianuarie-septembrie 2012 şi 1,7 mil. lei plăţi efectuate în perioada ianuarie 2009-decembrie 2011.
Lucrările urmează să fie gata în perioada 2013-2015.
Lucrări de reabilitare şi modernizare aflate în curs de execuţie, aferente proiectelor din programul POS-T:
Proiect pilot operaţional pentru un sistem ETCS/ERTMS nivel 2 (37 Km)
Descriere: un nou sistem de semnalizare feroviară ERTMS/ETCS nivelul 2 pe secţiunea de cale ferată, în lungime de 37 de km, dintre Buftea şi Brazi. Linia pilot trece prin staţiile Buftea, Periş, Crivina şi Brazi.
Termen de finalizare: 2014
Contractor: consorţiul de firme Thales (Germania) - Thales (România) - Siemens (România) - Nokia Siemens (Finlanda) - Nokia Siemens (România).
Sursa de finanţare: Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune, şi de Guvernul României (15 %), cu fonduri de la bugetul de stat.
Reabilitarea liniei de CF Frontiera - Curtici - Simeria, tronsonul 1: Frontiera - Curtici - Arad - km.614 (41,185 Km), judeţul Arad
Termen de finalizare: 2014
Contractor: ALSTOM TRANSPORT S.A - Swietelsky Bau Gesell Sachaft m.b.H - Astaldi S.p.A - Euro Construct Trading'98 S.R.L - Dafora S.A
Sursa de finanţare: Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune şi de Guvernul
României (15%) cu fonduri de la bugetul de stat.
Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii (exclusiv ERTMS, GSM-R, Centralizarea electronică), pe tronsonul Vinţu de Jos - Coşlariu (35,4 Km) (Secţiunea 3: Coşlariu-Simeria)
Termen de finalizare: 2014
Contractor: IMPRESA PIZZAROTI&CS.p.a.
Sursa de finanţare: Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune şi de Guvernul
României (15%) cu fonduri de la bugetul de stat.
Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii (exclusiv ERTMS, GSM-R, centralizare electronică) pe tronsoanele Coşlariu - Micăsasa, Aţel - Micăsasa, Aţel - Sighişoara (Secţiunea 2: Coşlariu - Sighişoara) - 91,3 km
Tronsonul Coşlariu - Micăsasa (36,6 km)
Termen de finalizare: 2015
Contractor: AKTOR - ARCADA.
Sursa de finanţare: Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune şi de Guvernul
României (15%) cu fonduri de la bugetul de stat.
Tronsonul Aţel - Micasasa (29,6 km)
Termen de finalizare: 2015
Contractor: Asocierea FCC CONSTRUCCI"N SA - Alpine Bau GmbH - SC Azvi SA - Straco Grup SRL
Sursa de finanţare: Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune şi de Guvernul
României (15%) cu fonduri de la bugetul de stat.
Tronsonul Aţel - Sighişoara (25,06 Km)
Termen de finalizare: 2015
Contractor: Asocierea FCC CONSTRUCCI"N SA - Alpine Bau GmbH - SC Azvi SA
Sursa de finanţare: Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune şi de Guvernul
României (15%) cu fonduri de la bugetul de stat.
Reabilitare 5 tuneluri de cale ferată aflate pe raza Centrelor de Reparaţii, Exploatare şi Întreţinere Regionale Braşov şi Timişoara
Contractor: ambele contracte semnate cu consorţiul de firme Swietelsky CF SRL - SOPMET SA - DAFORA SA.
Sursa de finanţare: Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile, în proporţie de 69.25% şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat, în proporţie de 30.75%.
Termen de finalizare: decembrie 2012
Cele două contracte prevăd lucrări de reabilitare a 5 tuneluri de cale ferată aflate pe raza a două sucursale teritoriale feroviare:
Centrul de Reparaţii, Exploatare şi Întreţinere Regionale Braşov - lotul I:
- tunel km 37Ă857-37Ă329, linia CF Braşov - Podu Olt (Dealul Negru)
- tunel km 128Ă365-129Ă582, linia CF Adjud - Siculeni (Ciumani)
- tunel km 208Ă743-209Ă137, linia CF Braşov - Deda (Sălard)
Centrul de Reparaţii, Exploatare şi Întreţinere Regionale Timişoara - lotul II:
- tunel km 446Ă811 - 447Ă080, linia CF Orşova - Timişoara (Feneş)
- tunel km 63Ă315- 63Ă407, linia CF Simeria - Petroşani (Vf. Tătarului)
Modernizarea unor staţii de cale ferată: Slatina, Râmnicu Vâlcea, Reşiţa Sud, Zalău, Bistriţa N, Giurgiu Oraş, Slobozia Veche, Călăraşi Sud, Botoşani, Piatra Neamţ, Vaslui, Brăila, Sf. Gheorghe, Piteşti
Sursa de finanţare: Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile, în proporţie de 69,25% şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat, în proporţie de 30,75%.
Lucrările de modernizare au drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare a staţiilor şi asigurarea serviciilor pentru călători conform standardelor europene, fiind respectate normele UIC 413 şi 140, care prevăd, în general, următoarele lucrări:
· consolidarea clădirii de călători;
· recompartimentarea spaţiilor clădirii de călători;
· refacerea finisajelor interioare şi exterioare;
· refacerea peroanelor, copertinelor, tunel pietonal/treceri la nivel;
· refacerea dispozitivului de linii;
· refacerea completă a instalaţiilor sanitare, electrice, termice şi de telecomunicaţii;
· sistematizarea pieţei gării.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels