Diferenţele de preţuri la medicamentele fără reţetă (OTC) îi determină pe clienţi să aştepte chiar şi zeci de minute la cozile din farmacii pentru a cumpăra produse mai ieftine. Vânzările totale pe acest segment trec de 2,4 miliarde de lei anual.
Preţurile la OTC-urile vândute în reţelele care au cele mai mari vânzări arată că un produs achiziţionat dintr-o farmacie poate fi mai scump şi cu 150% faţă de acelaşi produs într-o altă farmacie, conform calculelor ZF făcute pe baza datelor preluate din farmacii.
Spre exemplu, pentru Aspacardin, medicament produs de Terapia Cluj pentru a trata afecţiunile cardiovasculare, un client va plăti 12 lei în Farmaciile Tei, 13,5 lei în farmacia Catena sau 17,9 lei la Help Net.
„Producătorii vând cam la acelaşi preţ. Acest lucru (diferenţa de preţuri la medicamente între farmacii - n. red.) se întâmplă probabil în urma cererii şi ofertei, în funcţie de vadul comercial, de anumite oferte pe care le dau producătorii către distribuitori şi către farmacii sau datorită faptului că unele farmacii au în exclusivitate sau nu produsul“, a explicat Dragoş Damian, directorul producătorului de medicamente Terapia Cluj, parte a grupului indian Sun Pharma.