Companii

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al Business Magazin: „Wearables, mai mult decât brăţări şi ceasuri“

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână...

Autor: Ioana Mihai-Andrei

18.07.2016, 00:03 107

„Wearables, mai mult decât brăţări şi ceasuri“ este materialul de copertă pe care vi-l propune în această săptămână Business Magazin. Acum gadgeturile moderne promit să ne ajute să fim mai sănătoşi, să ne ofere o nouă metodă de distracţie, să ne organizăm mai bine, să navigăm mai uşor şi mai eficient. Firma de cercetare Gartner preconizează că 274,6 milioane de astfel de dispozitive se vor vinde pe glob în 2016, cu 18,4% mai mult decât în 2015. Vânzările de produse wearable vor genera venituri de 28,7 miliarde de dolari anul acesta, din care 11,5 miliarde de dolari ar urma să fie vânzările de ceasuri inteligente. Iar previziunile de creştere pe termen mediu arată că valoarea pieţei va creşte de trei până la de cinci ori. Însă „wearables“, adică dispozitivele portabile, sunt mai mult decât brăţări sau ceasuri, iar câteva exemple semnalate în acest articol, inclusiv produse realizate de români, demonstrează asta. Ceea ce învârte rotiţele acestor gadgeturi este software-ul, un subiect despre care se vorbeşte puţin, dar poate că se repetă acelaşi tipar ca şi în cazul telefoanelor inteligente: la începuturi toată lumea vorbea de design şi caracteristici, iar acum atenţia s-a îndreptat mai mult către aplicaţii şi jocuri.

 

Trei oameni de afaceri din Timişoara au investit cinci milioane de euro într-o fabrică de apă din judeţul Caraş-Severin. Poziţionată pe segmentul de lux, apa Aur’a este îmbuteliată direct cum iese din munte şi conţine microparticule de aur şi argint. Timişorenii şi-au propus ca într-un an să ajungă să vândă 1 milion de sticle Aur’a pe lună, pe pieţe precum Germania, Belgia, Slovacia, Austria, dar şi pe cele asiatice. În România, apa Aur’a va fi vândută doar în restaurante, hoteluri şi cafenele, arată un articol din această săptămână din Business Magazin.

Care sunt principalele motive care îi determină pe angajaţi să aplice la oferte de joburi?

Cât de mult contează salariul, pachetul salarial, mediul de la locul de muncă şi ce schimbări s-au produs faţă de anii anteriori arată cel mai recent studiu „Cei mai doriţi angajatori“, realizat de Catalyst. Mai multe detalii în Business Magazin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO