Companii

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al revistei Business Magazin

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână...

Autor: Ioana Mihai-Andrei

11.07.2016, 00:02 14

„Promisiunile biotehnologiei“ este materialul de copertă pe care vi-l propune în această săptămână Business Magazin. Biotehnologia, un termen ce la prima vedere pare rupt dintr-un scenariu SF, este prezentă într-un număr imens de produse pe care le folosim în viaţa de zi cu zi: de la alimente şi produse de îngrijire până la obiecte vestimentare sau medicamente. Biotehnologia, cu aplicaţiile sale în cele mai variate domenii, s-ar putea dovedi un atu pentru România, aşa cum IT-ul s-a transformat într-un veritabil motor de creştere economică.

Investiţiile în cercetare, accesul la finanţări publice şi europene, legislaţia coerentă şi un cadru economic previzibil sunt însă condiţiile fără de care domeniul nu poate prinde aripi. În 2014, la nivel european, veniturile celor peste 2.200 de companii din domeniul biotehnologiei s-au plasat la 3,2 miliarde de euro, având peste 61.000 de angajaţi. Îndeosebi industria farmaceutică marşează pe descoperirile domeniului pentru a dezvolta tratamente inovative. Ce poate face România pentru a se transforma într-un hub european – şi, de ce nu? – mondial în acest domeniu? Mai multe detalii puteţi citi într-un material amplu din revistă.

Fraţii Mihai şi Cristian Logofătu citesc multă literatură americană de business, şi-au construit afacerea după un model american, iar AeRO, platforma de tranzacţionare alternativă, s-a potrivit perfect cu planurile lor. La un an de la listarea pe sistemul alternativ de tranzacţionare, au înregistrat creşteri ale veniturilor, profit de cinci ori mai mare, iar planurile lor vizează ca în continuare să iasă din „no man’s land“, expresie cu care descriu firmele ce nu au depăşit 5 milioane de euro, arată o analiză din Business Magazin.

Investiţii de 16 milioane de euro, o cifră de afaceri de 45,2 milioane de lei în 2015, cu un profit de 7 milioane de lei şi 156 de angajaţi sunt doar câteva din cifrele de pe cartea de vizită a apei Calipso. Afacerea fondată în 1991, de o familie de antreprenori, se bazează anul acesta pe o creştere de circa 30% a vânzărilor, scrie, în această săptămână, Business Magazin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO