Companii

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al revistei Business MAGAZIN

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână...

Autor: Ioana Mihai-Andrei

12.03.2018, 00:03 35

♦ „Povestea primului unicorn românesc“ este materialul de pe coperta Business MAGAZIN din această săptămână. „UiPath a devenit un unicorn care este evaluat astăzi la 1,1 mld. dolari şi cel mai interesant lucru este că am făcut asta în doi ani şi jumătate pornind de la o echipă de 10 oameni într-un apartament pe Delea Veche în frumosul nostru Bucureşti“, a spus Daniel Dines, bucureşteanul de 46 de ani, cofondatorul UiPath, în cadrul unei conferinţe de presă. Business Magazin a plecat oficial în căutarea unicornului românesc în mai 2016. Vorbeam atunci de potenţialii unicorni precum Bitdefender, eMAG, Vector Watch, Axosuits, sau CodaFootprint. Toate dintre aceste companii aveau pedigree-ul necesar pentru a ajunge în acest select club mondial, însă niciuna dintre ele nu a avut onoarea de a primi această distincţie. Nu, primul unicorn românesc a apărut aproape de niciunde (deşi compania există din 2005), dintr-o dată şi pe neaşteptate, exact ca un unicorn adevărat. UiPath este primul unicorn românesc. Dar ce e un unicorn şi ce e UiPath? Un unicorn este un animal fantastic care în lumea tehnologiei a devenit simbolul excepţionalităţii unor companii care au ajuns să valoreze mai mult de un miliard de dolari. Uber, Airbnb, Snapchat sau Xiaomi sunt cele mai la îndemână exemple din clubul unicornilor.

♦ Studiile în străinătate nu mai sunt o noutate pentru tinerii din România, iar numărul celor care aleg sisteme de învăţământ din afara ţării creşte anual cu 20%. Marea Britanie rămâne în topul preferinţelor, dar absolvenţii de liceu sau de studii de licenţă mai curajoşi se întreaptă şi spre alte continente. Care sunt însă costurile de şcolarizare şi de trai pentru aceste destinaţii de top, prezintă Business MAGAZIN.

♦ Doi tineri finanţişti, Anca şi Lucian Leibovici, au constatat în urmă cu opt ani că nişa jucăriilor educative era neacoperită, aşa că au pornit o afacere: un magazin online de profil. EduClass a depăşit anul trecut o cifră de afaceri de 1 milion de euro, iar pentru anul în curs previziunile se referă la un plus de 30%., mai cu seamă că afacerea face şi pasul în offline, prin deschiderea, la jumătatea acestei luni, a unui magazin fizic, în apropierea Pieţei Unirii din Capitală.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO