Companii

Ce retaileri ar mai putea veni în România şi de ce? Cei doi discounteri prezenţi în piaţă au mâncat doar 5,7% din comerţul alimentar. În Germania nouă reţele au 30% din vânzări

Ce retaileri ar mai putea veni în România şi de ce?...

Autor: Cristina Roşca

19.10.2017, 21:30 1028

- Discounterii au cucerit în România o cotă de piaţă de doar 5,7%, cea mai mică din Europa - Prin comparaţie, în ţări precum Austria, Germania sau chiar Polonia, acest format a ajuns să mănânce chiar mai bine de un sfert din totalul vânzărilor de alimente, arată datele companiei de cercetare de piaţă IGD.

În România sunt prezente pe format de discount doar două reţele – Penny Market şi Lidl – care au cumulat afaceri de sub 2 mld. euro şi o cotă de piaţă de 5,7%, arată datele companiei de cer­cetare de piaţă IGD. Din datele analizate de ZF pentru cinci ţări – Aus­tria, Germania, Polonia, Ungaria şi România – piaţa locală este cea mai mică din punctul de vedere al vânzărilor şi totodată are cele mai puţine reţele active pe acest format. Prin comparaţie, în Germania, cea mai puternică economie de pe bătrânul continent, sunt active nouă reţele care au împreună aproape o treime din totalul vânzărilor de alimente. Cele mai puternice nume sunt Lidl şi Aldi (cu cele două divizii – Nord şi Sud), care au împreună o cincime din piaţă. Cele două reţele sunt de altfel cele mai puternice nume din segmentul de discount de la nivel mon­dial, fiind prezente pe câteva zeci de pieţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO