♦ Din cele cinci mărci cu cele mai mari volume de maşini electrice, doar Hyundai a reuşit să crească volumele în 2024, în timp ce Dacia, Tesla, VW şi Renault au marcat scăderi de două cifre.
Fără bonusul de 10.000 de euro care ducea preţul unor maşini electrice chiar mult sub cel al unora similare, dar cu motor pe benzină, vânzările acestora s-au prăbuşit, pe măsură ce clienţii s-au reorientat către hibride.
În total, înmatriculările de maşini electrice au scăzut cu 36% în 2024, la mai puţin de 9.800 de unităţi. Declinul puternic vine în condiţiile în care la începutul anului 2024 Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) spunea că în 2024 vânzările acestora vor atinge 19.000 de unităţi şi 50.000 în 2030, chiar şi în ciuda unui bonus de numai 5.000 de euro, versus 10.000 de euro până în 2023 inclusiv.