♦ Angajamentele publicate pe site-ul Consiliului Concurenţei, într-un document de 31 de pagini, vizează doar relaţia cu furnizorii ♦ Retailerul îşi asumă, printre altele, să nu delisteze furnizorii relevanţi, cei care depind în activitatea lor de cele două reţele (20% din cifra lor de afaceri e realizată în relaţia cu Mega Image şi/sau Profi).
Grupul Ahold Delhaize, proprietarul reţelei Mega Image în România, îşi asumă o serie de angajamente pentru a primi acordul Concurenţei în preluarea reţelei Profi.
În documentul de 31 de pagini (în format pdf) publicat pe site-ul Consiliului Concurenţei apar angajamente care vizează doar relaţia cu furnizorii, mai exact procedurile de listare/delistare. Nu se discută despre preţurile din magazine sau despre eventualitatea cedării unor supermarketuri, măsuri care au fost adoptate anterior, în cazul altor tranzacţii din retail.
Concurenţa publică angajamentele grupului olandezo-belgian şi le supune dezbaterii.
Autoritatea a anunţat anterior că tranzacţia prin care grupul Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, preia Profi poate pune retailerul olandezo-belgian într-o poziţie dominantă în România în relaţia cu consumatorii şi furnizorii.
În toamna anului trecut, Ahold Delhaize a anunţat că va plăti 1,3 mld. euro pentru preluarea Profi de la fondul de investiţii MidEuropa. Până acum, în România, Concurenţa nu a blocat nicio tranzacţie, ci doar a condiţionat anumite acorduri, unele chiar în retail. Pe alte pieţe însă, s-a pus această problemă.