După aproape 14 ani în care şi-au învăţat clienţii să cumpere separat serviciile de comunicaţii fixe şi mobile,Cosmote şi Romtelecom au lansat odată cu trecerea la Telekom - brandul fanion al acţionarului său majoritar, grupul german Deutsche Telekom, o ofertă complexă cu un scop clar: să schimbe radical modalitatea prin care nu doar propriii săi clienţi, ci şi toţi utilizatorii din România îşi aleg, compară şi cumpără serviciile de comunicaţii şi divertisment TV / online.
Pariul nemţilor pe România este unul important - pentru că lansarea brandului T pe o piaţă unde rivalii sunt Orange, Vodafone şi UPC pune presiune pe oferta grupului T astfel încât o comparaţie a ofertei de servicii şi a calităţii să nu genereze rezultate care să afecteze negativ brandul care îşi doreşte o poziţonare premium.
“Ce să îmi cumpăr cu 25 de euro pe lună - un abonament la telefonie mobilă cu net 4G de la Orange sau Vodafone, sau un pachet cu telefonie mobilă, internet fix, net mobil 4G şi servicii TV clasice şi online de la Telekom Româia la un preţ chiar mai mic?”.
Acesta este probabil tipul de comparaţie şi întrebare pe care grupul T ar dori să îl “vadă” pe buzele tuturor utilizatorilor de servicii de comunicaţii din România, iar pentru a determina această reacţie unele oferte ale grupului chiar sunt astfel construite. Mai exact, după cum se poate vedea într-unul dintre tabelele ataşate acestui articol, un client poate obţine de la T la un preţ mai mic decât cel solicitat de Orange şi Vodafone pentru servicii de telefonie mobilă, un pachet care include în mod suplimentar şi internet fix şi servicii de televiziune plus telefonie fixă (însă cu zero minute incluse şi cu tarife mari pentru apeluri). Totuşi, oferta T nu include şi un smartphone la preţ subvenţionat la fel ca Orange şi Vodafone.
Nu este singurul exemplu, obiectivul T fiind de altfel să determine utilizatorii să analizeze cu totul altfel piaţa de comunicaţii.
Notă: Orange şi Vodafone oferă cu abonamentele menţionate şi un smartphone la preţ subvenţionat.