Companii

Ce soluţii au micii antreprenori pentru a-şi salva businessul

Ce soluţii au micii antreprenori pentru a-şi salva...

Autor: Florentina Niţu

15.03.2020, 17:32 1643

Mici întreprinzători privesc cu optimism viitorul afacerii, în pofida provocărilor cu care se confruntă în prezent din cauza noului coronavirus. Ei au găsit soluţii să îşi protejeze angajaţii, dar şi să continue activitatea firmei.

„Am închis toate cele patru locaţii şi ne-am mutat în online. Avem clase online zilnic, dar şi sesiuni de personal training şi întâlniri cu comunitatea de două ori pe săptămână să ne asigurăm că totul este în regulă. Aşteptăm mai mult leadership din partea autorităţilor, pentru că izolat, în business, nu poţi face prea multe”, spune Dan Mocan, co-fondator al The Box - Barbell Club, un centru sportiv din Cluj.

Totodată, Mariana Solonari, co-fondatoate a brandului de articole textile şi din lemn cu inspiraţie tradiţională, Arta Tradiţiei, spune că şi-au mutat o parte din activitate acasă, iar angajaţii nu mai lucrează şi au posibilitatea fie „să aleagă dacă recuperează sau dacă îşi iau concediu plătit sau fără plată”, deoarece „comenzile au scăzut mult”.

De asemenea, Simona Crăciun, fondatoarea bunsinessului Tort de bezea spune că numărul comenzilor s-a redus la jumătate, însă cu numerarul actual din casă poate susţine activitatea companiei timp de trei luni, deoarece „proprietarii locaţiei au fost înţelegători şi ne-au amânat plata chiriei în această perioadă”.

„Au scăzut cu 50% comenzile, dar businessul putem să-l susţinem trei luni din banii pe care îi avem acum în firmă. În martie, plătim salariile integral, apoi, dacă nu se ia nicio măsură de amânare a plăţii taxelor şi impozitelor către stat, vom reduce cu 10-15% salariile. Dacă situaţia persistă, după trei luni vom restrânge echipa”, spune Simona Crăciun.

De efectele economice produse de noul coronavirus se teme şi Eduard Alexianu, co-fondator al Vitamin Aqua, brand de apă cu vitamine şi minerale, situaţia actuală fiind încă incertă. „O să vedem ce va fi în următoarea perioadă.”

„Angajaţii noştri din fabrică sunt în permanenţă în condiţii de maximă securitate, conforme unei unităţi de producţie, având halate, mănuşi şi măşti pentru igienă şi protecţie. (…) Însă, nu mai am întâlniri cu partenerii din vânzări sau marketing, pentru că majoritatea companiilor lucrează de acasă”, adaugă Eduard Alexianu.

Antreprenorea Monica Iovianu, fondatoarea brandului Prăjituri Dobrogene din Constanţa, deşi vede partea plină a paharului în situaţia creată de noul coronavirus, şi anume faptul că îşi petrece mai mult timp cu familia şi se relaxează, a tras obloanele businessului, dar îşi propune să revenă în două sau trei luni pe piaţă, în forţă.

„Cea mai sigură măsură de protecţie în faţa noului coronavirus a fost suspendarea activităţii până pe data de 20 martie, dar cu siguranţă vom prelungi acest termen, pe perioadă nedeterminată. Alegem sănătatea, nu banii. Vânzările au început să fie mai multe de la o lună la alta, iar acum va fi o perioadă grea, dar sperăm să ne revenim în două sau trei luni cu forţe proaspete”, a spus Monica Iovianu.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO