Unu din patru români a mers anul trecut la shopping pentru cumpărături de nevoie imediată (pentru consum rapid, pentru că au nevoie urgentă de un produs sau pentru a acoperi necesităţile de peste zi), arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen România citată de jucătorii din piaţă.
Prin comparaţie, în 2016 doar unu din zece români făcea asta, cei mai mulţi preferând atunci să meargă să îşi umple coşul pentru viitor.
Ponderea celor care făceau un drum la magazin pentru cumpărături de volum pentru viitor sau pentru alimentarea frigiderului/ cămării a scăzut de la aproape 75% în 2016 la 60% anul trecut, arată analiza Nielsen. Cifrele confirmă astfel schimbările comportamentului de consum identificate de executivii şi consultanţii din comerţul alimentar. Mai exact, românii preferă astăzi să meargă mai des la cumpărături şi să ia produse de consum imediat mai degrabă decât să îşi umple coşurile la final de săptămână.