Reprezentanţii Peek & Cloppenburg, unul dintre cei mai mari actori din moda românească după cifra de afaceri, spun că businessul local nu este afectat de situaţia de pe piaţa-mamă, Germania, unde compania şi-a cerut intrarea în insolvenţă.
„Insolvenţa se referă la Peek & Cloppenburg KG, Dusseldorf, de care ţin sediul companiei şi o reţea de 67 de magazine. Businessul de acolo merge mai departe cu toate magazinele fizice şi cu cel online. Divizia internaţională şi, implicit, operaţiunile din Austria şi Europa de Est (inclusiv România – n.red.) nu sunt afectate de insolvenţa din Germania”, spun reprezentanţii Peek & Cloppenburg.
Reacţia grupului vine după ce ZF a scris despre situaţia din Germania, unde pandemia a dus la o scădere pronunţată a vânzărilor şi la acumularea de pierderi. Oficialii Peek & Cloppenburg sunt unii dintre cei mai discreţi din piaţa de modă, ei nu au oferit până acum niciun interviu ZF.
Retailerul german de modă, care se adresează clienţilor cu venituri peste medie, a intrat pe piaţa locală în 2008, iar între timp nemţii au ajuns la opt unităţi, patru în Bucureşti – Băneasa Shopping City, Promenada Mall, Mega Mall şi AFI Cotroceni –, două în Timişoara şi câte unul în Constanţa şi Cluj-Napoca, potrivit site-ului propriu.
Magazinele sunt multibrand şi găzduiesc până la 500 de branduri printre care Hugo Boss, Michael Kors, Armani Jeans, Levis, Guess, Diesel şi G-Star Raw. Acestea vând atât produse pentru femei cât şi pentru bărbaţi şi copii, conform celor mai recente date ZF.
Nemţii au terminat anul 2021 în România cu afaceri de aproape 440 mil. lei, în creştere cu circa 45% faţă de 2020. Avansul vine şi în contextul în care 2020 a fost primul an de pandemie şi retailerii de modă au fost închişi o perioadă şi apoi au funcţionat cu restricţii. Totuşi nivelul cifrei de afaceri e record, depăşind şi rezultatele de dinainte de criza sanitară
Mai mult, businessul local a rămas mereu pe profit. Marja de profit net a urcat spre 17% în 2021, una dintre cele mai mari din piaţă. Marja de profit în modă este mult mai mare decât în comerţul alimentar unde rar sare de 5%.