Ce spune Damen despre tranzacţia cu şantierul naval din Mangalia

Secțiune susținută de Medlife Logo

12 ian 2018 Autor: Mirabela Tiron

Olandezii de la Damen, care au bătut anul trecut palma cu Daewoo pentru preluarea pachetului majoritar de acţiuni la şantierul naval din Mangalia, precizează că a existat o întârziere în procesul de preluare, dar că se concentrează pentru obţinerea unui rezultat pozitiv.

“A existat o întârziere în proces, dar lucrăm spre obţinerea unui rezultat de succes. Nu avem alte comentarii la momentul actual”, a declarat pentru ZF Ben Littler, advisor communications în cadrul grupului Damen Shipyards.

Tranzacţia prin care olandezii de la Damen urmau să preia 51% din acţiunile Daewoo la şantierul naval din Mangalia, aprobată anul trecut de Consiliul Concurenţei, este “în aer” dat fiind că statul încă analizează tranzacţia şi se gândeşte să îşi exercite dreptul de preemţiune, decizie amânată până acum.

În cea mai recentă AGA, din 19.12.2017, s-a votat împotriva exercitării dreptului de preferinţă, motivat de faptul că nu a fost obţinută aprobarea Guvernului României până la această dată, având în vedere faptul că, potrivit hotărârii AGA din 19.10.2017, DSME (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering-n.re) a fost notificată în privinţa prelungirii termenului, arată datele din ultimul raport publicat de companie pe Bursă.

Prima reacţie cu privire la soarta şantierului naval din Mangalia a venit miercuri din partea premierului Tudose, care a declarat în cadrul unui post TV, că statul român vrea să îşi exercite dreptul de preemţiune şi să cumpere 51% din acţiunile pe care le deţine Daewoo la şantierul naval Mangalia. Compania Daewoo Mangalia Heavy Industries este controlată de grupul Daewoo şi de compania locală şantierul Naval 2 Mai S.A. Mangalia , la care Ministerul Economiei are 93,9% din acţiuni. Statul are astfel indirect 49% din acţiunile Daewoo Mangalia Heavy Industry.

Grupul olandez Damen, care deţine şantierul naval din Galaţi, a semnat anul trecut un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achiziţionarea cotei sale majoritare în şantierul Daewoo din Mangalia), cel mai mare jucător local din construcţia de nave. Damen urma să plătească 26 milioane de dolari pentru pachetul majoritar.

Olandezii nu precizau anul trecut dacă au în plan să preia şi pachetul controlat de statul român la şantierul din Mangalia ci doar menţionau că au avut întâlniri cu reprezentanţi ai Guvernului în vederea cooperării la şantierul naval şi pentru dezvoltarea industriei. Consiliul Concurenţei a autorizat la finalul anului trecut tranzacţia prin care grupul Damen din Olanda urma să preia Daewoo Mangalia Heavy Industries SA (DMHI).

Şantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI) este cel mai mare jucător de pe piaţa constructorilor de nave, cu o cifră de afaceri de 2 mld. lei în 2016, în uşoară creştere faţă de nivelul înregistrat cu un an în urmă.

Şantierul a raportat însă pierderi de 483 mil. lei în 2016, faţă de 515 mil. lei cu un an în urmă şi a funcţionat cu 2.400 de angajaţi, faţă de aproape 2.600 în 2015, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. În perioada 2009-2016 pierderi totale de circa 2,7 miliarde de lei (600 de milioane de euro), potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe.

Olandezii de la Damen sunt prezenţi pe piaţa locală prin şantierul naval Damen Galaţi, care a reuşit să intre pe locul doi în 2016 în topul celor mai mari constructori de nave.

 

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

 
Cuvinte cheie:
santier
, mangalia
, tranzactie
, actiuni
, preluare
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide